Propozycje pracy 4 – 8.05.2020 r.

 

Tematy do realizacji: Mój region, moje państwo, moja Unia

 

04.05.2020. Poniedziałek 
  • Moja miejscowość. Dokończ zdanie:-Miejscowość w której mieszkam to…

    -Mieszkam w ……. przy ulicy……… nr.

    -Moje przedszkole znajduje się w …..

    -W mojej miejscowości jest………….

    -Mój kolega mieszka w………………

  • Nauka rymowanki, powtarzanie rymowanki z różnymi emocjami Moja miejscowość znana jest mi,

    lubię w niej mieszkać, lubię w niej być.”

  • Zaprojektuj herb swojej miejscowości – praca plastyczna rozwijająca wyobraźnię.
  • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem dostępnego sprzętu.
  • Rozmowy o konieczności przestrzegania zasad higieny i bezpieczeństwa.

 

05.05.2020. Wtorek
  • Analiza opowiadania „O Lechu, Czechu i Rusie”. (można dziecku przeczytać, można obejrzeć lub wysłuchać).
  • Liczymy i wykonujemy działania. Utrwalanie znaków matematycznych: +, -, =. (karta pracy).
  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu wg. upodobań dzieci.
  • Zadania logiczne dla chętnych (karty pracy).
  • Zabawy konstrukcyjne – spróbuj zbudować makietę swojej miejscowości, ulicy….wykorzystaj klocki, kartony, piasek w piaskownicy.

 

06.05.2020. Środa
  • Warszawa – stolica Polski – rozmowy o tym co znajduje się w Warszawie.
  • Wysłuchanie legendy o Warsie i Sawie.
  • Herb Warszawy – rysowanie, kolorowanie, wyklejanie (wg pomysłu dzieci).
  • Tor przeszkód w domu lub na podwórku – zabawy ruchowe.

 

07.05.2020. Czwartek
  • Ćwiczymy liczenie do 10, 20, a nawet 30. Wykorzystujemy klocki, kredki, zabawki….liczymy i tworzymy zbiory: zbiór klocków – 30 sztuk, zbiór kredek – 20 sztuk itp.
  • Utrwalanie nazw miesięcy i ich przeliczanie. Próby określenia charakterystycznych cech i wydarzeń dla każdego z nich (styczeń – dzień babci i dziadka; luty – ferie,zabawy na śniegu; marzec – pierwszy dzień wiosny, pierwsze kwiaty; kwiecień – święta wielkanocne…)
  • Zadania logiczne – dla chętnych
  • Gry i zabawy ruchowe dostosowane do możliwości i potrzeb dziecka.

 

08.05.2020. Piątek
  • Polska w Unii Europejskiej – zapoznanie z flagą Unii i jej kolorowanie.
  • Zabawy z wyrazami: Europa, Unia, Polska. Można napisać dane wyrazy lub wydrukować, porozcinać i próbować złożyć w całość.
  • Wysłuchanie Hymnu Unii Europejskiej „Oda do radości”
  • Zabawy ruchowe.
  • Zadania logiczne (karty pracy)