Propozycje pracy z dziećmi 1 – 5 czerwca 2020 r.

 

Poniedziałek 01.06.2020

I. Oglądanie zdjęć z dzieciństwa. Opowiadanie o wczesnym dzieciństwie. Śmiesznych sytuacjach.

II. Przygotowanie śniadania wspólnie z rodzicami. Ulubiona potrawa dziecka.

III.Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej Chwalipięta.


Krótka rozmowa na temat: Co to znaczy, że ktoś się chwali? Czy to ładnie się chwalić?

 

Patrzcie! Mam sukienkę w prążki, granatowe, piękne wstążki…

A wy nie!
Mam pierścionek i korale, aż pięć misiów i dwie lale…

 A wy nie!
Mam akwarium i chomika,
i zegarek, który cyka…


A wy nie!
I mam jeszcze szklane, nowe kulki różnokolorowe…

           A wy nie!
Tak się chwali,
tak się chlubi

nikt w przedszkolu jej nie lubi .
Tak się chwali
jak najęta! Czemu?

Bo jest chwalipięta.

A wy nie!

Rozmowa na temat wiersza.

  • −  Czym chwaliła się dziewczynka?
  • −  Jak nazywamy osobę, która się tak chwali?
  • −  A czy wy się chwalicie?
  • Zabawy ruchowe na placu zabaw. Połączone z rozmową na temat mocnych stron dziecka. Wzmacanienie samooceny.

IV. Pomaluj obrazek farbami.

 

Wtorek 02.06.2020r.

I. Dziecko wybiera 5 ulubionych zabawek. Razem z rodzicem dzieli na sylaby nazwy zabawek (rytmiczny podział, połączony z klaskaniem) np. lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, pił-ki, ska-kan-ka.

II. Spacer – obserwowanie zmieniającej się przyrody.

III. Liczymy zabawki. Dziecko liczy zabawki posługując się liczebnikami porządkowymi np. pierwszy miś, drugi samochód, trzecia lalka, czwarta skakanka, piąta piłka.

IV. Karta pracy – w każdym rzędzie jeden element nie pasuje do pozostałych, odszukaj go i obrysuj kolorową kredką.

V. Określanie, co robi Lenka w Dniu Dziecka, jak wygląda balonik Lenki. Liczenie takich samych baloników.

 

Środa 03.06.2020r.

I.  Zabawa ruchowa ,,Boogie Woogie”

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

II. Zabawa pt “Pokaż proszę”.

Pokaż proszę gdzie masz oczy,

gdzie masz uszy,

a gdzie nos,

pokaż rękę,

pokaż nogę,

gdzie na głowie rośnie włos?

podnieś rękę

tupnij nogą

kiwnij głową “tak” lub “nie”

klaśnij w ręce

skocz do góry

i uśmiechnij się!

III. Czynności higieniczne. Wdrażanie dzieci do prawidłowego i systematycznego mycia rąk.

IV. Zapoznanie ze słowami i melodią do piosenki pt. ,,Jesteśmy dziećmi”. Nauka refrenu piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Tekst piosenki:

1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

 

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

2. Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

V. Oglądanie filmu edukacyjnego pt.,, Dzieci świata”

https://www.youtube.com/watch?v=MtafvcdDOGg&fbclid=IwAR2mRoD-7D617rBphRika5v3NNYxUg93Atoh8A4GsaxekBcr0JlSFzz8mzU

VI. Doprowadź dzieci mieszkające w różnych krajach do ich domów.

 

Czwartek 04.06.2020

I. Wspólna zabawa z rodzicami. Jeśli są w domu balony to dmuchanie balonów. Zabawa w odbijanie, podawanie. Jeśli nie ma to zabawa z piłką.

II. Wyjaśnienie, że są dzieci, które nie mają zabawek, często są głodne i smutne. Także wśród nich są dzieci smutne i zmartwione. Zachęcanie dzieci do wykonania obrazka, który po- cieszyłby te dzieci.

III. Czynności higieniczne. Prawidłowe i częste mycie rąk.

IV. Wykonaj kartę pracy. Połącz w pary.

V. Obejrzyj spektakl teatralny o trzech konikach.

https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

Piątek 05.06.2020r.

I. Wycinanie prostych kształtów ze starych gazet.

II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: gra w piłkę, jazda na rowerze, skakanie na trampolinie.

III. Słuchanie piosenki pt.,, Kto co lubi”

IV.  Rozmowa na temat piosenki:

– Co lubi robić Grześ?

– A Ty co lubisz robić i jeść?

– Czy wszyscy lubią to samo robić i jeść?

Rodzic wyjaśnia, że każdy z nas jest inny, więc lubi inne potrawy i inne zabawy.

V. Posłuchaj wiersza o tym co lubi Ada. Pokoloruj małe szare koła prowadzące do dymków, w których znajdują się ulubione rzeczy Ady. Powiedz jaka jest twoja ulubiona: zabawka, bajka. (Załącznik A)

Lubię bawić się lalkami

i przytulać z pluszakami.

Lubię zupę szpinakową,

i sałatkę owocową.

Babki z piasku chętnie robię!

Książki tez oglądam sobie!