Propozycje pracy z dziećmi 14 – 17.04.2020 r.

DZIEŃ I „W gospodarstwie”
  1. Kochane dzieci poszukajcie w waszych biblioteczkach książek o zwierzętach, które mogą mieszkać z ludźmi np. w domu lub na podwórku i pooglądajcie je (może rodzice w wolnej chwili będą mogli Wam poczytać).
  2. Karta pracy/labirynt  na wiejskim podwórku dzień I_1
  3. Słuchanie wiersza pt. „W gospodarstwie” T. M. Massalskiej. Ćwiczenia ortofoniczne naśladujemy odgłosy zwierząt.

Pieje kogut już od świtu:

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau.

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

4. Karty pracy/ zwierzęta domowe na wiejskim podwórku dzień I_2

5. Wprowadzenie literki „f” jak foka.

-wymyślamy wyrazy na głoskę „f”, dzielimy je na sylaby np. fo-ka i na głoski f-o-k-a

-karta pracy/ alfabet w kolorowankach na wiejskim podwórku dzień I_3

 

DZIEŃ II „Na wiejskim podwórku”
  1. Karta pracy/ pokoloruj według kodu i policz ile zwierząt się tu ukryło.na wiejskim podwórku dzień II_1
  2. Pomyśl co możemy znaleźć do jedzenia na wiejskim podwórku, podpowiedź w kolejnej karcie pracy.
  3. Karta pracy/ produkty z podwórka na wiejskim podwórku dzień II_2
  4. Spróbuj (jeśli rodzice zgodzą się i znajdą czas) przygotować z kimś dorosłym, potrawę którą lubisz. Zamieszczam też krótką prezentację Stasia, jak uczył się gotować spaghetti, może Was zainspiruje. Jeśli chcecie, zróbcie zdjęcia na pamiątkę.

 

DZIEŃ III „Co słychać na wsi”
  1. Nauka słów i melodii piosenki pt. „Ciocia Tecia”.

1. Ciocia Tecia farmę ma.

Ma, ma, ma!

Język zwierząt dobrze zna.

Zna, zna, zna!

Gdy są głodne mówią tak.

Tak, tak, tak!

Posłuchajcie jak!

Ref. Piesek: hau, hau, hau,

Kotek: miau, miau, miau,

Świnka: kwi, kwi, kwi,

Już się język plącze mi:

Krówka: mu – mu – mu,

Indor: gu -lu -gu,

Owca: be, be, be

Każde zwierze zjeść coś chce:

Kaczka: kwa, kwa, kwa,

Konik: i – ha, ha,

Kura: ko, ko, ko,

Kto powtórzy to, no kto?

To nie koniec jest,

Jeszcze szara gęś,

Gęga: gę, gę, gę,

Wszyscy już najedli się!

2. Ciocia Tecia farmę ma –

Ma, ma, ma!

O zwierzęta swoje dba –

Dba, dba, dba!

Kiedy karmić trzeba je –

Je, je, je!

Ciocia Tecia wie!

Ref. Piesek: hau, hau, hau,

Kotek: miau, miau, miau,

Świnka: kwi, kwi, kwi,

Już się język plącze mi:

Krówka: mu – mu – mu,

Indor: gu -lu -gu,

Owca: be, be, be

Każde zwierze zjeść coś chce:

Kaczka: kwa, kwa, kwa,

Konik: iha, ha,

Kura: ko, ko, ko,

Kto powtórzy to, no kto?

To nie koniec jest,

Jeszcze szara gęś,

Gęga: gę, gę, gę,

Wszyscy już najedli się!

  1. Tu zamieszczam link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE
  2. Karta pracy / połącz kropki na wiejskim podwórku dzień III_1
  3. Karta pracy/ pokoloruj obrazek na wiejskim podwórku dzień III_2
  4. Karta pracy/kodowanie na wiejskim podwórku dzień III_3

 

DZIEŃ IV „Zwierzęce rodziny”
  1. Swobodna rozmowa na temat zwierzęcych rodzin. Zapytaj mamę, zapytaj tatę jak nazywają się małe osobniki domowych zwierząt np. dziecko krowy to…
  2. Praca plastyczna, proponuję Wam dziś malowanie farbami lub kredkami, namalujcie jakąś wybraną przez Was rodzinę zwierząt.
  3. Karta pracy/ łamigłówka z gwarnego podwórka na wiejskim podwórku dzień IV_1
  4. Karta pracy/połącz kropki, a dowiesz się, z kim bawi się Olek na wiejskim podwórku dzień IV_2
  5. Opowiedz rodzicom, kiedy się cieszysz, a kiedy się smucisz/ uczymy się rozpoznawać i nazywać uczucia.
  6. Karta pracy/kto się cieszy, kto się smuci na wiejskim podwórku dzień IV_3

 

Moje ulubione danie

kodowanie_biedronka pszczoła motyl