Propozycje pracy z dziećmi 18 – 22.05.2020 r.

Poniedziałek 18.05.2020

 

  • Budowanie z klocków lego lub innych ,,mieszkańców łąki” np. Motyl, mrówka itp.
  • Czynności higieniczne. Nauka prawidłowego i systematycznego mycia rąk
  • Słuchanie wiersza pt. Mrówcza praca.

By termitom mocno dopiec,
budowały mrówki kopiec,
lecz to sztuka jest nie lada,
bo co rusz – to coś odpada.

Tu się sypie, tam coś pęka –
taki kopiec to udręka.
Toż niezbędna tu korekta!
Krzyczą: “Wezwać architekta!”

Więc posłano w mig po żuka.
Żuk się w czoło mocno puka,
bo któż to z mrówczego klanu
kopiec wznosić chce bez planu?

Plan być musi – plan nietęgi,
by to skończyć bez mitręgi.
By budowa szła pomyślnie,
trzeba wszystko zmierzyć zmyślnie.

Zrobił zatem żuk pomiary.
Włożył wielkie okulary,
zanotował wszystko skrzętnie,
po czym orzekł beznamiętnie:

“Na nic zda się wasza praca,
bo ten kopiec się przewraca –
grunt jest grząski, ot już wszystko!
Trzeba przenieść to mrowisko!

Lecz jak przenieść kopiec cały,
toż to z rok by prace trwały.
“Niechaj zatem – trudna rada –
żuk nam nowy grunt przebada.

Niech pomierzy i postuka –
posłuchamy porad żuka.”
Zatem mrówki, wraz z królową,
wznoszą kopiec swój na nowo.

A wy z mrówek przykład weźcie –
tak wam radzę w dobrym geście –
bo tu morał nam się kłania,
by PLANOWAĆ SWE DZIAŁANIA.

Rozmowa na temat wiersza:

Co budowały mrówki?

Kto jeszcze występował w wierszu?

  • Wycieczka rowerowa do lasu. Obserwacja mrówek i ich pracy.
  • Rysuj po śladzie.

zm-mrowka-p1-18kol

 

WTOREK 19.05.2020r. 

 

  • Zabawa paluszkowa ,, Biedronka mała”.

,,Biedronka mała,

robaczki spotkała:”

(Teraz zaczynamy dotykać kolejnych palców naszej dłoni. Zaczynamy od najmniejszego.)

,,z tym się przywitała,

tego pogłaskała,

temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała,

… i do nieba poleciała.”

(Wyprostowaną prawą dłonią falującym ruchem odfruwamy w górę.)

 

  • Przypomnienie konieczności prawidłowego mycia rąk i dbania o higienę.
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: gra w piłkę, jazda na rowerze, skakanie na trampolinie.
  • Co w trawie piszczy – słuchanie odgłosów mieszkańców łąki.
  • Liczymy kropki – zabawa dydaktyczna:

Dziecko otrzymuje szablon biedronki bez kropek i sześć czarnych kropek.

Dziecko kładzie odpowiednią liczbę kropek na skrzydełkach biedronek:

– Połóż jedną kropkę na skrzydełku, przelicz, ile jest kropek?

– Połóż po jednej kropce na skrzydełkach, przelicz, ile jest kropek?

– Połóż cztery kropki na pierwszym skrzydełku i dwie kropki na drugim, przelicz, ile jest razem kropek?

Można tworzyć różne wersje (trzy kropki na jednym i trzy na drugim skrzydełku).

  • Zabawa muzyczno-ruchowa „Poruszamy się jak…”

Rodzic demonstruje jak porusza się każde z wymienionych poniżej mieszkańców łąki.

motyl – dzieci biegają i machają rękami,

konik polny – dzieci skaczą obunóż,

bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,

żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).

Rodzic wygrywa na łyżkach rytm, podczas którego dzieci poruszają się swobodnie po dywanie (biegają, podskakują).

Na przerwę w grze zatrzymują się i naśladują poruszanie się danego mieszkańca łąki (którego nazwę wypowie Rodzic).

 

ŚRODA 20.05.2020r.
  • Ćwiczenia artykulacyjne.

Szszsz… – szumią drzewa.

Żżż… – przelatuje samolot.

Bzzz… – brzęczą pszczoły.

Cyk, cyk – cyka świerszczyk.

Cz… cz… cz – obok łąki przejeżdża pociąg.

  • Spacer na łąkę, szukamy mieszkańców łąki. Ćwiczymy samodzielne nakładanie odzieży wierzchniej.
  • Nauka piosenki pt. ,,Bal na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Bal na łące

 

Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

 

Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

 

  • Połącz obrazek z jego cieniem – karta pracy.
  • Znajdź wszystkie różnice na obrazku.

Karta-pracy-5-1

ZnajdzRozniceLaka

 

Czwartek 21.05.2020

 

  • Odczytanie krótkiego opowiadania.

Na kolorowej łące fruwał piękny motyl. Fruwał z kwiatka na kwiatek. Pił słodki nektar z kwiatków i cieszył się z pięknych widoków. Gdy usiadł na kolejnym kwiatku, przyleciał do niego mały barwny motylek, szybko się zaprzyjaźnili i wyruszyli w podróż nad kolorową łąką. Fruwali sobie, bawili się i miło spędzali ze sobą czas. Mały motylek się zmęczył i postanowił sobie usiąść na kwiatku i napić się pysznego nektaru, duży motylek towarzyszył swojemu koledze. Kiedy razem odpoczywali, marzyli, żeby taka piękna pogoda została razem z nimi na dłużej. Potem zrobili sobie drzemkę, gdy się obudzili, wyruszyli dalej w nieznaną podróż.

O kim mowa w opowiadaniu?

  • Zabawa ruchowa w naśladowanie motyla.
  • Wykonanie z roli po papierze.
  • Obserwacja motyl latających na łące. Analiza ich budowy.

 

PIĄTEK 22.05.2020r. 

 

  • Oglądanie obrazków mrówki i ślimaka.

Określanie ich wyglądu. Wyjaśnienie podanych porównań: pracowity jak mrówka, powolny jak ślimak.

  • W każdym szeregu znajdź element dokładnie taki sam jak wskazany w ramce. Następnie oba pokoloruj w ten sam sposób – karta pracy.
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu: gra w piłkę, jazda na rowerze, skakanie na trampolinie.
  • Słuchanie rymowanki ,,Ślimak, ślimak pokaż rogi” – nauka rymowanki na pamięć.

 

Ślimak, ślimak, pokaż rogi,

Dam ci sera na pierogi,

Jak nie sera, to kapusty,

Od kapusty będziesz tłusty.

 

  • Rozmowa na temat rymowanki

– Co ma zrobić ślimak ?

– Co obiecujemy ślimakowi?

– Czy ślimak jada pierogi z serem?

– Które ze słów rymuje się ze słowem tłusty?

 

  • Praca plastyczna ,,Ślimak” – lepienie ślimaka z plasteliny.
  • Spacer na łąkę, obserwowanie napotkanych owadów.

 

eprzedszkolaki_znajdz_taki_sam_2