Propozycje pracy z dziećmi 20 – 24 kwietnia 2020 r.
Poniedziałek 20.04.2020 r.
- Rozmowa z dzieckiem na temat jego samopoczucia? Czy jest obecnie szczęśliwy czy smutny?
- Zabawa ruchowa naśladowcza ,,Jestem postacią“. Dzieci naśladują ruchy wymienionych postaci: żołnierz, staruszek, baletnica, raczkujące dziecko itp.
- Teatrzyk
Dzieci przygotowują samodzielnie sylwetki bociana i żab i wykonują przedstawienie według A. Świrszczyńskiej.
Żaba: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.
Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!
Żaba: Siostro żabko, kto to chodzi?
Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.
Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!
Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Że zmartwienia zwieszam nos.
Kle, kle, kle.
- Rozmowa na temat teatrzyku:
– Kto występował?
– Co robił bocian? Co robiły żabki?
- Nauka ubierania i rozbierania podczas przygotowania do spaceru.
- Spacer po podwórku. Obserwacja przyrody.
- Wykonanie dowolnej budowli z klocków.
Można pokolorować obrazek, wyciąć postacie i przykleić na wykałaczkę lub kredkę. Można też zrobić to na własny sposób.
Wtorek 21.04.2020r.
- Oglądanie kukiełek i obrazków znajdujących się w załączniku nr. 1. Określanie, jakiej baśni dotyczą obrazki.
- Liczymy kukiełki – ćwiczenia matematyczne. Załącznik nr. 2.
Dziecko przelicza: jeden, dwa, trzy…….(pamiętając, że zaczynamy liczenie od lewej strony w stronę prawą). Następnie razem z rodzicem liczy używając liczebników porządkowych, czyli: pierwszy książę, druga księżniczka, trzecia żabka, czwarty rycerz, piąty król.
- Zabawa ,,Nastroje” – uwrażliwienie na nastroje innych ludzi: radość, smutek, zmęczenie, ciekawość, zdziwienie, próba odczytania emocji z twarzy domowników .
- Odszukaj w każdym rzędzie obrazek, który nie pasuje do pozostałych otocz go pętlą. Załącznik nr.3
Środa 22.04.2020r.
- Ćwiczenia mimiczne.
Dziecko wraz z rodzicem pokazuje:
– jakby wystraszyłoby się, gdyby zbłądziło w lesie,
– jakby smuciłoby się, gdyby zgubiło ulubioną zabawkę,
– jak cieszyłoby się, że idzie do teatru lalek
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
- Nauka piosenki „Magiczne miejsce”
https://www.youtube.com/watch?
Tekst piosenki:
1. Teatr to jest widownia i scena,
niby nic magicznego w tym nie ma.
Aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się dziać przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze /3x
Czarodziejskie jest to, na co patrzę,
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
2. Każda bajka się zdaje prawdziwa,
gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref: Bo w teatrze…
3. Teatr gra, każdy ma, czego szuka,
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
- Ćwiczenia dykcyjne- dziecko próbuje powtórzyć za rodzicami tekst, następnie powtarza ten sam tekst z podziałem na sylaby.
Królowa Karolina ma korale.
W szafie jest dużo sukienek królowej.
Król siedzi na tronie w złotej koronie.
W zamku odbywa się bal.
Czwartek 23.04.2020 r.
- Oglądanie zdjęć przedstawiających króla i królową. Rozmowa na temat tego jak wyglądają. Gdzie mieszkają?
- Zabawa z elementami pantomimy ,, Tak chodzą król i królowa“. Dzieci chodzą powoli wyprostowani z lekko uniesioną głową- dostojnie.
- Przygotowanie sylwetek króla i królowej za pomocą papieru kolorowego. Przykład w załączniku.
- Przygotowanie stołu do obiadu. Nakrycie do stołu oraz posprzątanie.
- Wykonanie z papieru koron dla całej rodziny. Zabawa w królewską rodzinę mieszkająca w zamku.
Piątek 23.04.2020r.
- Zabawa ruchowa ,,Głowa, ramiona, kolana pięty”. https://www.youtube.com/watch?
v=yD0I-lOO7mQ - Zachęcanie dzieci do pomocy w nakrywaniu do stołu i sprzątaniu po posiłku.
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – doskonalenie umiejętności samodzielnego nakładania odzieży wierzchniej.
- Oglądanie bajki o ,,Czerwonym Kapturku” .
Rozmowa na temat bajki:
– kto występował w bajce?
– wskaż bohaterów pozytywnych i negatywnych.
– jak skończyła się bajka?
https://www.youtube.com/watch?
Teatrzyk o ,,Czerwonym Kapturku” kolorowanie ilustracji z postaciami z bajki. Wycinanie postaci i przyklejanie do nich patyczków. Z przygotowanych kukiełek dzieci wraz z rodzicami tworzą przedstawienie o ,,Czerwonym Kapturku”.
teatrzyk-czerwony-kapturek-1-bc-p