Propozycje pracy z dziećmi 20 – 24 kwietnia 2020 r.

 

 

Poniedziałek 20.04.2020 r.

 

  • Rozmowa z dzieckiem na temat jego samopoczucia? Czy jest obecnie szczęśliwy czy smutny?
  • Zabawa ruchowa naśladowcza ,,Jestem postacią“. Dzieci naśladują ruchy wymienionych postaci: żołnierz, staruszek, baletnica, raczkujące dziecko itp.
  • Teatrzyk

Dzieci przygotowują samodzielnie sylwetki bociana i żab i wykonują przedstawienie według A. Świrszczyńskiej.

 

Żaba:        Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaba II:   Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.

Bocian:    Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.

Żaby:      Mówi bocian: kle, kle, kle!

Bocian:    Wszystkie żabki złapać chcę!

Żaba:        Siostro żabko, kto to chodzi?

Żaba II:   To pan bocian w trawie brodzi.

Żaby:      Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!

Żaba:        Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.

Żaby:        Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.

Bocian:    Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.

Żaby:        Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.

Bocian:    Nic nie znajdę. To ci los! Że zmartwienia zwieszam nos.

Kle, kle, kle.

 

  • Rozmowa na temat teatrzyku:

– Kto występował?

– Co robił bocian? Co robiły żabki?

  • Nauka ubierania i rozbierania podczas przygotowania do spaceru.
  • Spacer po podwórku. Obserwacja przyrody.
  • Wykonanie dowolnej budowli z klocków.

Można pokolorować obrazek, wyciąć postacie i przykleić na wykałaczkę lub kredkę. Można też zrobić to na własny sposób.

kolm-wiosna-6

 

Wtorek 21.04.2020r.
  • Oglądanie kukiełek i obrazków znajdujących się w załączniku nr. 1. Określanie, jakiej baśni dotyczą obrazki.
  • Liczymy kukiełki – ćwiczenia matematyczne. Załącznik nr. 2.

Dziecko przelicza: jeden, dwa, trzy…….(pamiętając, że zaczynamy liczenie od lewej strony w stronę prawą). Następnie razem z rodzicem liczy używając liczebników porządkowych, czyli: pierwszy książę, druga księżniczka, trzecia żabka, czwarty rycerz, piąty król.

  • Zabawa ,,Nastroje” – uwrażliwienie na nastroje  innych ludzi: radość, smutek, zmęczenie, ciekawość, zdziwienie, próba odczytania emocji z twarzy domowników .
  • Odszukaj w każdym rzędzie obrazek, który nie pasuje do pozostałych otocz go pętlą. Załącznik nr.3

Załacznik nr. 3

 

 

Środa 22.04.2020r.

 

  • Ćwiczenia mimiczne.

Dziecko wraz z rodzicem pokazuje:

– jakby wystraszyłoby się, gdyby zbłądziło w lesie,

– jakby smuciłoby się, gdyby zgubiło ulubioną zabawkę,

– jak cieszyłoby się, że idzie do teatru lalek

  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
  • Nauka piosenki „Magiczne miejsce”

https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ

Tekst piosenki:

1. Teatr to jest widownia i scena,

niby nic magicznego w tym nie ma.

Aż do chwili, gdy nagle na scenie

dziwne zacznie się dziać przedstawienie.

Ref:  Bo w teatrze /3x

Czarodziejskie jest to, na co patrzę,

Gdy się tylko podnosi kurtyna,

to od razu czar działać zaczyna.

2. Każda bajka się zdaje prawdziwa,

gaśnie światło i scena ożywa.

Wszystko może się zdarzyć na scenie.

Działa czar, póki trwa przedstawienie.

Ref: Bo w teatrze…

3. Teatr gra, każdy ma, czego szuka,

A to wszystko nazywa się sztuka.

Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

  • Ćwiczenia dykcyjne- dziecko próbuje powtórzyć za rodzicami tekst, następnie powtarza ten sam tekst z podziałem na sylaby.

Królowa Karolina ma korale.

W szafie jest dużo sukienek królowej.

Król siedzi na tronie w złotej koronie.

W zamku odbywa się bal.

 

Czwartek 23.04.2020 r.

 

  • Oglądanie zdjęć przedstawiających króla i królową. Rozmowa na temat tego jak wyglądają. Gdzie mieszkają?
  • Zabawa z elementami pantomimy ,, Tak chodzą król i królowa“. Dzieci chodzą powoli wyprostowani z lekko uniesioną głową- dostojnie.
  • Przygotowanie sylwetek króla i królowej za pomocą papieru kolorowego. Przykład w załączniku.
  • Przygotowanie stołu do obiadu. Nakrycie do stołu oraz posprzątanie.
  • Wykonanie z papieru koron dla całej rodziny. Zabawa w królewską rodzinę mieszkająca w zamku.

 

sylwetki krola i krolowej

 

Piątek 23.04.2020r.  

 

  • Zabawa ruchowa ,,Głowa, ramiona, kolana pięty”. https://www.youtube.com/watch?v=yD0I-lOO7mQ
  • Zachęcanie dzieci do pomocy w nakrywaniu do stołu i sprzątaniu po posiłku.
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – doskonalenie umiejętności samodzielnego nakładania odzieży wierzchniej. 
  • Oglądanie bajki o ,,Czerwonym Kapturku” .

Rozmowa na temat bajki:

– kto występował w bajce?

– wskaż bohaterów pozytywnych i negatywnych.

– jak skończyła się bajka? 

https://www.youtube.com/watch?v=xZ62_lzvMO4

Teatrzyk o ,,Czerwonym Kapturku” kolorowanie ilustracji z postaciami z bajki.  Wycinanie postaci i przyklejanie do nich patyczków. Z przygotowanych kukiełek dzieci wraz z rodzicami tworzą przedstawienie o ,,Czerwonym Kapturku”.

 

teatrzyk-czerwony-kapturek-1-bc-p

teatrzyk-czerwony-kapturek-2-bc-p

teatrzyk-czerwony-kapturek-3-bc-p