Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020 r.

Nadeszła wiosna

 

Środa  25.03.2020 

 

1. Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmüller – „Witaj wiosno”, rozmowa na temat opowiadania.

– Na co narzekały dzieci?

– Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?

– Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?

– Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?

 

2. Ćwiczenia logopedyczne

Wąchanie kwiatków – dzieci nabierają powietrze nosem, wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatków

Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki, dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, opuszczają go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają do przodu

Bocian – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują dziób bociana, następnie otwierają szeroko wargi i je zamykają

Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dzieci szeroko rozciągają wargi, potem uśmiechają się i ściągają wargi

Kukułka – dzieci ściągają wargi do przodu i naśladują kukułkę – mówią: ku, ku ,ku, ku

Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby

 

3.  Nauka i utrwalanie piosenki “Maszeruje wiosna

TEKST PIOSENKI

  1. Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna

a ptaki wokoło

lecą i świergoczą

głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku

trzyma kwiat gdy go

w górę wznosi

zielenieje świat !

  1. Nosi wiosna dżinsową

kurteczkę, na ramieniu

pewnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna

  1. Wiosno, wiosno

nie zapomnij o nas

każda trawka chce

być już zielona.

gdybyś zapomniała inną

drogą poszła

zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna

 

4. Link do piosenki z tańcem “Wiosna, urodziły się motyle” M.Kluzy

 

5. Praca plastyczna z liczeniem Wiosenne kotki

Dzieci malują na kartce brązową kredką lub farbą 3 gałązki wierzby. Następnie do każdej gałązki przyklejają 7 pestek dyni w łupinkach (jako bazie kotki), zamiast pestek dyni może być bibuła, wata, plastelina. (wzór pracy w zdjęciach)

CZWARTEK  26.03.2020

 

1. Ćwiczenia grafomotoryczne

Dzieci rysują na plecach mamy, taty, siostry lub brata (i na odwrót) oznaki wiosny: słońce, chmurę, deszczyk, kwiatek, trawę, bociana.

 

2. Ćwiczenia słuchowe

Rodzic  podaje wyrazy: słońce, kwiaty, tulipan, krokus, bocian, ptaki. Zadaniem dziecka jest podział wyrazów na sylaby (wyklaskanie)

 

3. Wysłuchanie wiersza „Pączki”

Przyszły do sklepu zajączki:

– Podobno tutaj są pączki

chcemy zobaczyć czy świeże

– Proszę niech zając wybierze

Zając się złapał za głowę

– Dlaczego takie brązowe?

Pączki są przecież zielone

I wziął braciszka na stronę

I szepnął: – Zostawmy je lepiej

Nie warto kupować w sklepie

Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa

Najświeższe zjemy wprost z drzewa.

Pytania do wiersza:

– Kto przyszedł do sklepu?

– Co zajączki chciały kupić w sklepie?

– Jakie pączki były w sklepie a jakie pączki chciały kupić zajączki?

– Czy Wy lubicie jeść pączki?

 

4. Wspólnie smażymy pączki (dzieci dodają i mieszają składniki, próbują formułować kuleczki)

– 1 kg białego sera (przekręcić przez maszynkę)

– 1 szklanka cukru

– 8 jajek

– 2 płaskie łyżeczki sody

– 2 łyżki śmietany 18%

– 4 szklanki mąki

Jajka ubić z cukrem, dodać ser, śmietanę i sodę, wymieszać, dodać mąkę i wymieszać. Ciasto gotowe. Łyżką namoczoną w wodzie nabierać ciasto, kłaść na mąkę, obtoczyć, formułować kulki. Gotowe kulki kłaść na rozgrzany tłuszcz. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.

 

5. Karta pracy do wyboru.

 

 

Piątek 27.03.2020

 

1. Zabawa słuchowa:

Rodzic zaczyna wyraz (wymawia sylabę) dziecko kończy wyraz związany z wiosną np:

SŁOŃ -CE, TU-LIPANY, KWIA-TY, BA-ZIE, KRO- KUSY ITP.

 

2. “Fasolkowe kształty”- zabawy matematyczne.

Układanie kształtu koła, trójkąta, kwadratu , prostokąta z nasion fasoli. Ułożenie własnej kompozycji wg własnej inwencji.

 

3. Zabawy matematyczne.

Układanie na dywaniku tyle nasionek ile wyrzucą dwie kostki (rodzica i dziecka).

 

4. Założenie mini szklarni „Domek fasolki”

Potrzebne materiały: woreczek strunowy/koszulka biurowa, nasiona fasoli, wata, woda, szablon domku fasoli (załącznik; karta pracy do pokolorowania).

Postępowanie: Do woreczka strunowego wkładamy watę, zwilżamy ją wodą. Wkładamy kilka nasion fasoli. Zamknięty woreczek za pomocą taśmy klejącej mocujemy na szybie okna. Kolorujemy szablon domku. Z pomocą rodziców wycinamy jego środek. Przyklejamy szablon domku do woreczka z fasolką.

W następnych dniach obserwujemy rozwój fasolki. Rozmawiamy na temat warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.

 

5. Karta pracy do wyboru.

karty pracy do wyboru (25-27) (1)