Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020 r.
DZIEŃ I „Czekamy na wiosnę”
1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nadchodzi wiosna” (jeśli ktoś chciałby poćwiczyć mózg może nauczyć się tego wiersza na pamięć).
Wszędobylskie gołębie
Dowiedziały się pierwsze,
Że nadchodzi już wiosna,
A z nią dni najpiękniejsze.
Zazieleni się wszystko,
Do gniazd wrócą bociany,
Będą tańczyć motyle
Nad złotymi jaskrami.
Słońce mocniej zaświeci,
Ptaszek głośniej zaśpiewa,
Bo to wiosna radosna
Takie szczęście rozsiewa.
2. Rozmowa na temat wiersza.
3. Można zilustrować ten wierszyk na kartce papieru.
4. Wprowadzenie literki „c” jak cebulka kiełkująca na wiosnę
- wymyślamy wyrazy na głoskę „c”
- karta pracy pt. „Alfabet w kolorowankach”
DZIEŃ II „Deszczowe kropelki”
1. Wprowadzamy zapis cyfrowy liczby 10 / karta pracy
elementarz-liczba-10-a (1) (1)
2. Ćwiczenie w liczeniu, licz wszystko co się da do 10-u (kredki, klocki, schody, spinacze itp.).
3. Narysuj 10 kropli deszczu, a w nich swoich kolegów i koleżanki z przedszkola.
DZIEŃ III „Kalendarz pogody”