Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020 r.

DZIEŃ I   „Czekamy na wiosnę”

 

1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nadchodzi wiosna” (jeśli ktoś chciałby poćwiczyć mózg może nauczyć się tego wiersza na pamięć).

 

Wszędobylskie gołębie

Dowiedziały się pierwsze,

Że nadchodzi już wiosna,

A z nią dni najpiękniejsze.

 

Zazieleni się wszystko,

Do gniazd wrócą bociany,

Będą tańczyć motyle

Nad złotymi jaskrami.

 

Słońce mocniej zaświeci,

Ptaszek głośniej zaśpiewa,

Bo to wiosna radosna

Takie szczęście rozsiewa.

 

2. Rozmowa na temat wiersza.

 

3. Można zilustrować ten wierszyk na kartce papieru.

 

4. Wprowadzenie literki „c” jak cebulka kiełkująca na wiosnę
  • wymyślamy wyrazy na głoskę „c”
  • karta pracy pt. „Alfabet w kolorowankach”

kol-karta-c (1) (2)

 

DZIEŃ II  „Deszczowe kropelki”

 

1. Wprowadzamy zapis cyfrowy liczby 10 / karta pracy

elementarz-liczba-10-a (1) (1)

 

2. Ćwiczenie w liczeniu, licz wszystko co się da do 10-u (kredki, klocki, schody, spinacze itp.).
3. Narysuj 10 kropli deszczu, a w nich swoich kolegów i koleżanki z przedszkola.

 

 

 DZIEŃ III „Kalendarz pogody”
1. Opowiedz dziecku co znaczy przysłowie „W marcu jak w garncu”.
2. Wykonajcie według  waszego pomysłu KALENDARZ POGODY.
3. Karta pracy pt. „pogoda”

kpp_25_1b (1) (2)