Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020

25.03.2020
1. Obejrzyjcie film edukacyjny “Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”, a następnie opowiedzcie rodzicom – po czym możemy poznać nadejście wiosny?

2. Zapoznanie z zapisem graficznym wyrazu WIOSNA (należy napisać dziecku na kartce drukowanymi literami lub wydrukować). Podział wyrazu na sylaby – podanie ilości sylab.
3. Wyklejanie napisu po śladzie wałeczkami plasteliny lub wydzieranymi małymi kawałkami kolorowego papieru.
4. Znajdź drogę do wiosny! – rozwiąż labirynt
5.  Układanie wyrazu WIOSNA z poszczególnych liter wg wzoru (możliwość wydruku lub napisanie dziecku na kartce).
6. Na kawałku starej gazety odnajdź i zamaluj wybranym kolorem wszystkie litery W w.

 

 

26.03.2020

 

1. Rozwijamy mowę – nauka wiersza na pamięć.
Poznanie nazw wiosennych kwiatów KROKUS, HIACYNT, TULIPAN. Podział nazw na sylaby –  podanie ilości sylab, próba wyodrębnienia ostatniej głoski w wyrazie.
B. Forma: Kwiaty wiosny
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
2. Zabawa skoczna “Dywan – podłoga”.
Dziecko staje przed krawędzią dywanu – Rodzic wydaje polecenia Dywan!/Podłoga!-zadaniem dziecka jest szybka reakcja na hasło. Zaleca się użycie 2x tego samego hasła 😉
3. W załączniku znajdują się ilustracje kwiatów – czy potraficie je nazwać?

wiosenne kwiaty

 

4. Czego roślina potrzebuje do życia?– doświadczenie przyrodnicze.
Potrzebne 3 pojemniczki/ pudełeczka po serku, 3 ziarenka fasoli, ziemia ogrodowa lub np. wata/gaza. Każde ziarenko hodujemy w osobnym pojemniku. Pierwszą fasolkę podlewamy i zapewniamy jej dostęp do światła, drugą –  podlewamy ale przykrywamy stożkiem z kartonu, żeby ochronić ją przed słońcem, trzecią – zostawiamy w ziemi bez wody. Prowadzimy obserwację – można założyć dzienniczek, w którym każdego dnia dziecko będzie rysowało obserwowane zmiany.
5. Można napisać dziecku drukowanymi literami nazwy kwiatów, aby odwzorowało napis kredką/mazakiem/farbą.
6. W załączniku do wykorzystania karta pracy  niech dziecko policzy obiekty i pokaże na palcach.

 

 

 

27.03.2020

 

1. Utrwalenie wiersza B. Formy „ Kwiaty wiosny”
2. Tor przeszkód – wymyśl i ustaw tor z przeszkodami uwzględniając elementy przeskoku i czołgania, spróbuj pokonać go w jak najkrótszym czasie.
3. https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/624-hiacynty   – doskonalenie sprawności manualnych.
4. Gdzie rośnie hiacynt? Krzesło + wykonany kwiat. Rodzic stawia kwiat w określonym miejscu, zadaniem dziecka jest  określenie położenia przedmiotu w stosunku do krzesełka  (przed, za, obok, pod, nad).
5. Co do czego pasuje? Prace porządkowe w swoim pokoju – segregacja zabawek 😉
6. Pierwsze oznaki wiosny – karta pracy w załączniku. (pokazanie na palcach ilości policzonych obiektów).          pierwsze-oznaki-wiosny-pd-209-1965
7.  Zabawa “Ciepło – zimno” – szukanie ukrytego przedmiotu wg wskazówek.