Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020
25.03.2020
1. Obejrzyjcie film edukacyjny “Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”, a następnie opowiedzcie rodzicom – po czym możemy poznać nadejście wiosny?
2. Zapoznanie z zapisem graficznym wyrazu WIOSNA (należy napisać dziecku na kartce drukowanymi literami lub wydrukować). Podział wyrazu na sylaby – podanie ilości sylab.
3. Wyklejanie napisu po śladzie wałeczkami plasteliny lub wydzieranymi małymi kawałkami kolorowego papieru.
4. Znajdź drogę do wiosny! – rozwiąż labirynt
5. Układanie wyrazu WIOSNA z poszczególnych liter wg wzoru (możliwość wydruku lub napisanie dziecku na kartce).
6. Na kawałku starej gazety odnajdź i zamaluj wybranym kolorem wszystkie litery W w.
26.03.2020
1. Rozwijamy mowę – nauka wiersza na pamięć.
Poznanie nazw wiosennych kwiatów KROKUS, HIACYNT, TULIPAN. Podział nazw na sylaby – podanie ilości sylab, próba wyodrębnienia ostatniej głoski w wyrazie.
B. Forma: Kwiaty wiosny
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
2. Zabawa skoczna “Dywan – podłoga”.
Dziecko staje przed krawędzią dywanu – Rodzic wydaje polecenia Dywan!/Podłoga!-zadaniem dziecka jest szybka reakcja na hasło. Zaleca się użycie 2x tego samego hasła 😉
3. W załączniku znajdują się ilustracje kwiatów – czy potraficie je nazwać?
4. Czego roślina potrzebuje do życia?– doświadczenie przyrodnicze.
Potrzebne 3 pojemniczki/ pudełeczka po serku, 3 ziarenka fasoli, ziemia ogrodowa lub np. wata/gaza. Każde ziarenko hodujemy w osobnym pojemniku. Pierwszą fasolkę podlewamy i zapewniamy jej dostęp do światła, drugą – podlewamy ale przykrywamy stożkiem z kartonu, żeby ochronić ją przed słońcem, trzecią – zostawiamy w ziemi bez wody. Prowadzimy obserwację – można założyć dzienniczek, w którym każdego dnia dziecko będzie rysowało obserwowane zmiany.
5. Można napisać dziecku drukowanymi literami nazwy kwiatów, aby odwzorowało napis kredką/mazakiem/farbą.
6. W załączniku do wykorzystania karta pracy – niech dziecko policzy obiekty i pokaże na palcach.
27.03.2020