Propozycje pracy z dziećmi 27 – 30 kwietnia 2020 r.
Poniedziałek 27.04.2020r.
- ,,Mój dom” – opowiadanie o wyglądzie swojego domu.
- Układanie domu z figur geometrycznych. Wytnij figury i ułóż dom według wzoru.
- Spacer po okolicy – szukamy wysokich domów.
- Słuchanie wiersza M. Głogowskiego pt. ,,Rysunek”
To jest mój dom,
słońce mieszka w nim,
a z komina leci w niebo
kolorowy dym.
To jest mój dom
wśród zielonych drzew.
Tuż za progiem odpoczywa
Azor, wierny pies.
Na parkanie schną,
gliniane garnki dwa,
w oknie stoi mama,
a na strychu jestem ja.
To jest mój dom,
popatrz tylko sam,
ile tego rysowania mam.
- Rozmowa na temat wiersza.
Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów : strych, parkan, słońce mieszka w nim.
– Jak wygląda dom z wiersza?
– Czy długo rysowałoby się taki dom?
- Narysuj swój dom.
eprzedszkolaki_ukladanie_z_figur_dom (1)
Wtorek 28.04.2020r.
- Oglądanie zdjęć, przedstawiających Warszawę.Załącznik nr1
Rodzic wyjaśnia dziecku, że Warszawa jest największym miastem w Polsce i jest naszą stolicą.
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
- Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej pt. ,,Wars i Sawa”. Opowiadanie Wars i Sawa ( Załącznik nr.2)
- Rozmowa na temat opowiadania
– Jak miał na imię rybak?
– Kto śpiewał piosenkę?
– Jak miała na imię syrenka ?
– Co podarowała syrena Warsowi ?
– Jak nazywało się miasto, które powstało nad rzeką Wisłą?
- Dokończ rysować łuski syrence. Pokoloruj rysunek. Załącznik nr. 3 -syrenka-5 (1) (Załącznik nr.3)
Środa 29.04.2020r.
- Podawanie nazw miejscowości – miejsca zamieszkania dzieci.
- Wypowiadanie się według wzoru np. Nazywam się Jaś Kowalski. Mieszkam w Warszawie.
- Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi: hymnem, godłem i flagą Polski. (Załącznik nr. 1a)
- Spacer do lasu – słuchamy śpiewu ptaków.
- Wprowadzenie piosenki pt. ,,Jesteśmy Polką i Polakiem”. Nauka refrenu piosenki.
https://www.youtube.com/watch?
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojada nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty
Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajna i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ja i ty
I ty.
- Składanie w całość obrazka podzielonego na części przedstawiającego godło Polski. Najpierw należy rozciąć obrazek a następnie złożyć go w całość.
Czwartek 30.04.2020
- Zabawa ruchowa „Zwiedzamy Polskę”. Dzieci w rozsypce biegają po dywanie w rytm muzyki. Jeśli zobaczą niebieski kartonik – symbolizujący wodę – przeskakują przez morskie fale, pływają. Kartonik zielony oznacza łąki i pola – dzieci chodzą po wysokiej trawie, wąchają kwiaty. Kartonik żółto-pomarańczowy oznacza góry – dzieci naśladują górską wspinaczkę.
- Rozmowa z dzieckiem na temat tego, gdzie żyje. W jakim Państwie, mieście, wsi. Rozumienie pojęcie dużej i małej ojczyzny.
- Obejrzenie filmu dla dzieci pt. Polskie symbole narodowe.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Rozmowa na temat filmu, zwrócenie uwagi na barwy polskiej flagi, znajomość godła i hymnu Polski. Omówienie znaczenia flagi, hymnu, miejsc i okoliczności ich prezentacji, np. podczas zawodów sportowych, uroczystości państwowych.
- Słuchanie 1 i 2 zwrotki Mazurka Dąbrowskiego. Przypomnienie o przyjęciu właściwej postawy podczas hymnu narodowego.
https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
- Pokolorowanie flagi.
- Odnalezienie 3 różnic spośród obrazka.