Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.

DZIEŃ I   „Zwiastuny wiosny” - poniedziałek
  1. Kochane dzieci nagrałam Wam krótki film z mojego ogródka, obejrzyjcie go proszę i zapamiętajcie jak najwięcej zwiastunów wiosny.
  2. Spróbujcie teraz narysować lub namalować farbami pierwsze oznaki wiosny.
  3. Wprowadzenie literki „ł” jak łopata potrzebna do pracy w ogrodzie.

-wymyślamy wyrazy na głoskę „ł”, dzielimy je na sylaby np. ło-pa-ta i na głoski ł-o-p-a-t-a

4. Karta pracy pt. „Alfabet w kolorowankach”

Dzień I_1

 

DZIEŃ II  „Czy to ptak, czy to ssak” - wtorek
  1. Quiz „Czy to ptak czy to ssak?

Po  każdych dwóch pytaniach dzieci mówią co jest prawdą, a co fałszem i określają czy dane zwierzę jest ptakiem, czy ssakiem.

  • Bocian ma długie nogi i czerwony dziób?

Bocian ma długie nogi i żółty dziób?

  • Krowa daje białe mleko?

Krowa daje zielone mleko?

  • Wróbel ma kolorowe piórka?

Wróbel ma szare piórka?

  • Koń lubi jeść lody?

Koń lubi jeść siano?

  • Wrona odlatuje zimą do ciepłych krajów?

Wrona zostaje u nas na zimę?

  • Lew chodzi na czterech łapach?

Lew chodzi na dwóch łapach?

  • Sikorka ma czerwony brzuszek?

Sikorka ma żółty brzuszek?

  • Koty polują na mleko?

Koty polują na myszy?

  • Pies gdy się cieszy macha ogonem?

Pies gdy się cieszy szczerzy zęby?

  • Kaczki wołają kra, kra?

Kaczki wołają kwa, kwa?

 

  1. Ćwiczenie w liczeniu, utrwalamy liczbę 10, narysuj 10 ptaków.

Przypnijcie do sznurka dziesięć spinaczy, a potem odpinajcie po dwa i mówcie rodzicom ile zostało. W taki sposób uczymy się odejmowania.

  1. Karta pracy/ kwiatowe domino

Dzień II_1 Dzień II_2 Dzień II_3 Dzień II_4

 

 DZIEŃ III „Wiosna w błękitnej sukience”
  1. Nauka słów i melodii piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience”.

https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE

Wiosna w błękitnej sukience

Bierze krokusy na ręce,

Wykąpie je w rosie świeżej

I nowe płatki ubierze.

 

Ref.: Wiosna buja w obłokach,

         Wiosna płynie wysoko.

        Wiosna chodzi po drzewach,

        Wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem

Niebem powoli gdzieś kroczy,

Wysyła promienie słońca

I wiersze pisze bez końca.

 

Nocą się skrada z kotami,

Chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

I nie wie, że sosna rośnie.

  1. Karta pracy pt. „Wiosna”

Dzień III_1

 

DZIEŃ IV „Pierwsze motyle”
  1. Zabawa twórcza Motyle z figur.

Dzieci układają z klocków (z takich jakie mają) wymyślone przez siebie motyle.

  1. Praca plastyczna, proponuję Wam dziś malowanie farbami ale nie pędzlem, a palcami. Poproście Rodziców aby narysowali Wam na dużej kartce papieru motyla, a Wy pomalujcie go palcami, pamiętając o tym, że dwa skrzydła motyla są takie same, tak jakby odbicie  w lustrze.
  2. Karta pracy/ kodowanie.

Dzień IV_1

 

DZIEŃ V „Bzy, bzy, bzy – pszczółka mała”.
  1. Słuchanie ciekawostek na temat pszczół.

Pszczoły żyją w zorganizowanych grupach w ulach lub na drzewach. Osobniki dorosłe i larwy odżywiają się nektarem, spadzią oraz pyłkiem kwiatowym. Zakładają duże kolonie, liczące od kilku do kilkudziesięciu tysięcy osobników. Wszystkie gatunki pszczół wytwarzają miód. Wczesną wiosną cała armia pszczół zbiera nektar i pyłek kwiatowy, zapylając kwitnące sady, łany rzepaku i większość roślin będących surowcami do produkcji żywności. Rodziny pszczele składają się z matki,  od 15 do 60 tysięcy robotnic oraz od kilkuset do kilku tysięcy trutni.

  1. Odpowiedz na pytania.

Gdzie mieszkają pszczoły?

Co robią pszczoły?

Czy miód jest zdrowy?

Do czego służy miód, co można z niego zrobić?

  1. Degustacja miodu, spróbujcie zjeść kanapkę z miodem. Miód jest bardzo zdrowy.
  2. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Zlizywanie miodu z ust (proszę o posmarowanie dzieciom), z pod nosa i z brody.

Jeśli dziecko nie lubi miodu można to zastąpić dżemem lub nutellą.

  1. Program „Przyjaciele Zippiego”. Utrwalamy nazwy uczuć. Wytnij 8 kółek i narysuj na nich emocje, które znasz i umiesz nazwać.

Dzień V_1 Dzień V_2 Dzień V_3