Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.
DZIEŃ I „Zwiastuny wiosny” - poniedziałek
- Kochane dzieci nagrałam Wam krótki film z mojego ogródka, obejrzyjcie go proszę i zapamiętajcie jak najwięcej zwiastunów wiosny.
- Spróbujcie teraz narysować lub namalować farbami pierwsze oznaki wiosny.
- Wprowadzenie literki „ł” jak łopata potrzebna do pracy w ogrodzie.
-wymyślamy wyrazy na głoskę „ł”, dzielimy je na sylaby np. ło-pa-ta i na głoski ł-o-p-a-t-a
4. Karta pracy pt. „Alfabet w kolorowankach”
DZIEŃ II „Czy to ptak, czy to ssak” - wtorek
- Quiz „Czy to ptak czy to ssak?
Po każdych dwóch pytaniach dzieci mówią co jest prawdą, a co fałszem i określają czy dane zwierzę jest ptakiem, czy ssakiem.
- Bocian ma długie nogi i czerwony dziób?
Bocian ma długie nogi i żółty dziób?
- Krowa daje białe mleko?
Krowa daje zielone mleko?
- Wróbel ma kolorowe piórka?
Wróbel ma szare piórka?
- Koń lubi jeść lody?
Koń lubi jeść siano?
- Wrona odlatuje zimą do ciepłych krajów?
Wrona zostaje u nas na zimę?
- Lew chodzi na czterech łapach?
Lew chodzi na dwóch łapach?
- Sikorka ma czerwony brzuszek?
Sikorka ma żółty brzuszek?
- Koty polują na mleko?
Koty polują na myszy?
- Pies gdy się cieszy macha ogonem?
Pies gdy się cieszy szczerzy zęby?
- Kaczki wołają kra, kra?
Kaczki wołają kwa, kwa?
- Ćwiczenie w liczeniu, utrwalamy liczbę 10, narysuj 10 ptaków.
Przypnijcie do sznurka dziesięć spinaczy, a potem odpinajcie po dwa i mówcie rodzicom ile zostało. W taki sposób uczymy się odejmowania.
- Karta pracy/ kwiatowe domino
Dzień II_1 Dzień II_2 Dzień II_3 Dzień II_4
DZIEŃ III „Wiosna w błękitnej sukience”
- Nauka słów i melodii piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience”.
https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
Wiosna w błękitnej sukience
Bierze krokusy na ręce,
Wykąpie je w rosie świeżej
I nowe płatki ubierze.
Ref.: Wiosna buja w obłokach,
Wiosna płynie wysoko.
Wiosna chodzi po drzewach,
Wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
Niebem powoli gdzieś kroczy,
Wysyła promienie słońca
I wiersze pisze bez końca.
Nocą się skrada z kotami,
Chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
I nie wie, że sosna rośnie.
- Karta pracy pt. „Wiosna”
DZIEŃ IV „Pierwsze motyle”
- Zabawa twórcza Motyle z figur.
Dzieci układają z klocków (z takich jakie mają) wymyślone przez siebie motyle.
- Praca plastyczna, proponuję Wam dziś malowanie farbami ale nie pędzlem, a palcami. Poproście Rodziców aby narysowali Wam na dużej kartce papieru motyla, a Wy pomalujcie go palcami, pamiętając o tym, że dwa skrzydła motyla są takie same, tak jakby odbicie w lustrze.
- Karta pracy/ kodowanie.
DZIEŃ V „Bzy, bzy, bzy – pszczółka mała”.
- Słuchanie ciekawostek na temat pszczół.
Pszczoły żyją w zorganizowanych grupach w ulach lub na drzewach. Osobniki dorosłe i larwy odżywiają się nektarem, spadzią oraz pyłkiem kwiatowym. Zakładają duże kolonie, liczące od kilku do kilkudziesięciu tysięcy osobników. Wszystkie gatunki pszczół wytwarzają miód. Wczesną wiosną cała armia pszczół zbiera nektar i pyłek kwiatowy, zapylając kwitnące sady, łany rzepaku i większość roślin będących surowcami do produkcji żywności. Rodziny pszczele składają się z matki, od 15 do 60 tysięcy robotnic oraz od kilkuset do kilku tysięcy trutni.
- Odpowiedz na pytania.
Gdzie mieszkają pszczoły?
Co robią pszczoły?
Czy miód jest zdrowy?
Do czego służy miód, co można z niego zrobić?
- Degustacja miodu, spróbujcie zjeść kanapkę z miodem. Miód jest bardzo zdrowy.
- Ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
Zlizywanie miodu z ust (proszę o posmarowanie dzieciom), z pod nosa i z brody.
Jeśli dziecko nie lubi miodu można to zastąpić dżemem lub nutellą.
- Program „Przyjaciele Zippiego”. Utrwalamy nazwy uczuć. Wytnij 8 kółek i narysuj na nich emocje, które znasz i umiesz nazwać.