Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.
Poniedziałek 30.03.2020.
-
Zabawy z wykorzystaniem tekstu rymowanki
Czarna krowa w kropki bordo,
gryzła trawę kręcąc mordą-
mówimy z dzieckiem rymowankę, raz leżąc, raz stojąc.
-
Oglądanie zdjęć krowy. Rozmowa na temat krów.
Dlaczego je hodujemy.
Co nam daje krowa?
-
Czynności higieniczne. Nauka prawidłowego i systematycznego mycia rąk.
-
Słuchanie wiersza F. Kobryńczuka ,,Rówieśniczki“.
Wiersz F. Kobryńczuka Rówieśniczki.
Nasza krowa – Łaciata –
oraz ja – mała Anka –
przyszłyśmy razem na świat
kiedyś, pewnego ranka.
Dziś rocznica urodzin,
więc mama mi naprędce
naprzyszywała łatek
na balowej sukience.
Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,
nieraz próżna ma głowa,
a ona już dorosła,
poważna pani krowa.
Jesteśmy – spójrzcie na nas! –
podobne, bo łaciate.
Obie mamy na sobie
po tyle łat co latek.
Rozmowa na temat wiersza.
Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: rówieśniczki, próżna głowa, poważna.
Dlaczego Ania i Łaciata są rówieśniczkami.
Po ile lat mają Ania i Łaciata?
-
Pokoloruj krowę
kolorowankaKrowa zdjecie krowy poniedzialek
Wtorek 31.03.2020r.
-
Zabawa ,,Powiedz gdzie jestem”.
Wybieramy ulubioną maskotkę dziecka. Manipulujemy nią, ustawiając w różnych miejscach (na stoliku, pod stolikiem, obok stolika, za krzesełkiem, przed krzesełkiem…) Dziecko określa jej położenie.
-
Czynności samoobsługowe: wdrażanie dzieci do systematycznego mycia rąk przed posiłkami. Rozmowa na temat ,,Nie mycia rąk”.
-
Ćwiczenia w liczeniu na podstawie wiersza H. Bechlerowej pt. „Koziołeczek”
Koziołeczek z wielkim koszem w piątek rano na targ poszedł.
Stoi stragan za straganem, na nich głowy kapuściane.
Koziołeczek za złotówkę kupił dużą, piękną główkę.
Kiedy wracał przez plac pusty, zjadł listeczek z tej kapusty.
Minął domek potem drugi, schrupał przy nim listek drugi.
Trzeci, czwarty zjadł z ochotą, kiedy kładką szedł przez potok.
A przed domem na placyku został tylko głąb w koszyku.
Kozia mama nóżką skrobie:
– Jak ja z głąba obiad zrobię?…….
-
Rozmowa na temat wiersza.
– Gdzie poszedł koziołeczek?
– Czyim dzieckiem jest koziołek?
– co kupił?
– Ile listków kapusty zjadł koziołek?
-
Zabawa ,,Liczymy do czterech”.
Rodzic układa klocki z różną liczbą elementów. Dziecko liczy je, określając liczbę, pokazując odpowiednią liczbę palców.
Środa 01.04.2020r.
-
Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”.
Przebieg: Dzieci biegają w dowolnym tempie. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta
-
Zachęcanie dzieci do pomocy w nakrywaniu do stołu i sprzątaniu po posiłku.
-
Nauka piosenki pt.,,Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q
Tekst piosenki „Dziadek fajną farmę miał”
Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej kury hodował ija ija o
koko tu koko tam
wszędzie koko tu i tam.
Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej kaczki hodował ija ija o
kwa, kwa tu kwa, kwa tam
wszędzie kwa, kwa tui tam.
Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej gęsi hodował ija ija o
gę gę tu gę gę tam
wszędzie gę gę tu i tam.
Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej indyki hodował ija ija o
gul gul tu gul gul tam
wszędzie gul gul tu i tam.
-
,,Dobierz cień do obrazka”
Szukanie cieni do właściwych obrazków, rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności dobierania w pary.
Czwartek 02.04.2020r.
-
Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka połączone z odgadywaniem przez dziecko.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
-
Wykonanie papierowego kurczaka. Według podanego wzoru.
-
Pomoc w nakrywaniu do stołu sprzątaniu po posiłku.
-
Zabawy na świeżym powietrzu.
-
Wspólna gra z rodzicami w memory ,,W wiejskiej zagrodzie”
Piątek 03.04.2020r.
-
Zabawa “Czego brakuje?” –
Wybieramy 4 zabawki, układamy w rzędzie. Dziecko się odwraca, w tym czasie chowamy jeden przedmiot. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czego brakuje?
-
Spacer po podwórku – szukamy wiosennych kwiatów.
-
„W zagrodzie Małgosi”
Wysłuchanie bajki E. Michałowskiej. Dzieci naśladują głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację:
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.
-
„Co słychać na wsi?” – nazywanie czynności wykonywanych przez zwierzęta z wiersza:
– Co robi pies? Dziecko odpowiada: Szczeka; Wszystkie dzieci: hau, hau…
– Co robi kot? Miauczy; Miau, miau, miau…
– Co robi kura? Gdacze;
– Co robi kaczka? Kwacze itd.
-
Praca plastyczna ,, Opaska ze zwierzątkiem” – kolorowanie wybranej przez dziecko opaski z ulubionym zwierzątkiem.