Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.

Poniedziałek 30.03.2020. 

 

  • Zabawy z wykorzystaniem tekstu rymowanki

 

Czarna krowa w kropki bordo,

gryzła trawę kręcąc mordą-

 mówimy z dzieckiem rymowankę, raz leżąc, raz stojąc.

 

  • Oglądanie zdjęć krowy. Rozmowa na temat krów.

Dlaczego je hodujemy.

Co nam daje krowa?

 

  • Czynności higieniczne. Nauka prawidłowego i systematycznego mycia rąk.

 

  • Słuchanie wiersza F. Kobryńczuka ,,Rówieśniczki“.

 Wiersz F. Kobryńczuka Rówieśniczki.

 

Nasza krowa – Łaciata –

oraz ja – mała Anka –

przyszłyśmy razem na świat

kiedyś, pewnego ranka.

Dziś rocznica urodzin,

więc mama mi naprędce

naprzyszywała łatek

na balowej sukience.

 

Ze mnie wciąż jeszcze dziecko,

nieraz próżna ma głowa,

a ona już dorosła,

poważna pani krowa.

Jesteśmy – spójrzcie na nas! –

podobne, bo łaciate.

Obie mamy na sobie

po tyle łat co latek.

Rozmowa na temat wiersza.

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: rówieśniczki, próżna głowa, poważna.

Dlaczego Ania i Łaciata są rówieśniczkami.

Po ile lat mają Ania i Łaciata?

 

  • Pokoloruj krowę

kolorowankaKrowa zdjecie krowy poniedzialek

 

Wtorek 31.03.2020r.
  • Zabawa ,,Powiedz gdzie jestem”.

Wybieramy ulubioną maskotkę dziecka. Manipulujemy nią, ustawiając w różnych miejscach (na stoliku, pod stolikiem, obok stolika, za krzesełkiem, przed krzesełkiem…) Dziecko określa jej położenie.

 

  • Czynności samoobsługowe: wdrażanie dzieci do systematycznego mycia rąk przed posiłkami. Rozmowa na temat ,,Nie mycia rąk”.

 

  • Ćwiczenia w liczeniu na podstawie wiersza H. Bechlerowej pt. „Koziołeczek”

Koziołeczek z wielkim koszem w piątek rano na targ poszedł.

Stoi stragan za straganem, na nich głowy kapuściane.

Koziołeczek za złotówkę kupił dużą, piękną główkę.

Kiedy wracał przez plac pusty, zjadł listeczek z tej kapusty.

Minął domek potem drugi, schrupał przy nim listek drugi.

Trzeci, czwarty zjadł z ochotą, kiedy kładką szedł przez potok.

A przed domem na placyku został tylko głąb w koszyku.

Kozia mama nóżką skrobie:

– Jak ja z głąba obiad zrobię?…….

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

– Gdzie poszedł koziołeczek?

– Czyim dzieckiem jest koziołek?

– co kupił?

– Ile listków kapusty zjadł koziołek?

 

  • Zabawa ,,Liczymy do czterech”.

Rodzic układa klocki z różną liczbą elementów. Dziecko liczy je, określając liczbę, pokazując odpowiednią liczbę palców.

 

 

Środa 01.04.2020r.
  • Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”.

Przebieg: Dzieci biegają w dowolnym tempie. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta

 

  • Zachęcanie dzieci do pomocy w nakrywaniu do stołu i sprzątaniu po posiłku.

 

  • Nauka piosenki pt.,,Dziadek fajną farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Tekst piosenki „Dziadek fajną farmę miał”

Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej kury hodował ija ija o
koko tu koko tam
wszędzie koko tu i tam.

Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej kaczki hodował ija ija o
kwa, kwa tu kwa, kwa tam
wszędzie kwa, kwa tui tam.

Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej gęsi hodował ija ija o
gę gę tu gę gę tam
wszędzie gę gę tu i tam.

Dziadek fajną farmę miał ija ija o
na niej indyki hodował ija ija o
gul gul tu gul gul tam
wszędzie gul gul tu i tam.

 

  • ,,Dobierz cień do obrazka”

Szukanie cieni do właściwych obrazków, rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności dobierania w pary.

 

 

Czwartek 02.04.2020r. 

 

  • Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka połączone z odgadywaniem przez dziecko.

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

 

  • Wykonanie papierowego kurczaka. Według podanego wzoru.

 

  • Pomoc w nakrywaniu do stołu sprzątaniu po posiłku.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.
  • Wspólna gra z rodzicami w memory ,,W wiejskiej zagrodzie”

zwierzęta – wies memory

 

Piątek 03.04.2020r.
  • Zabawa “Czego brakuje?” –

Wybieramy 4 zabawki, układamy w rzędzie. Dziecko się odwraca, w tym czasie chowamy jeden przedmiot. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czego brakuje?

  • Spacer po podwórku – szukamy wiosennych kwiatów.
  • „W zagrodzie Małgosi”

Wysłuchanie bajki E. Michałowskiej. Dzieci naśladują głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację:

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.

  • „Co słychać na wsi?” – nazywanie czynności wykonywanych przez zwierzęta z wiersza:

– Co robi pies? Dziecko odpowiada: Szczeka; Wszystkie dzieci: hau, hau…
– Co robi kot? Miauczy; Miau, miau, miau…
– Co robi kura? Gdacze;
– Co robi kaczka? Kwacze itd.

  • Praca plastyczna ,, Opaska ze zwierzątkiem” – kolorowanie wybranej przez dziecko opaski z ulubionym zwierzątkiem.