Propozycje pracy z dziećmi 6 – 10.04.2020

Poniedziałek 6.04
  1. Zwyczaje wielkanocne

– rozmowa z dziećmi na temat tradycji wielkanocnych. Wypowiedzi dzieci na temat symboli i znajomości zwyczajów.

 

  1. „Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów związanych z świętami wielkanocnymi, podają liczbę sylab w wyrazie.

WYRAZY: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, święconka, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus, koszyczek.

 

  1. Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

 

  1. Siejemy owies/rzeżuchę na wielkanocny stół – jeśli macie taką możliwość.

 

  1. Zabawy na świeżym powietrzu wg upodobań dzieci – w miarę możliwości.

 

Wtorek 7.04

1. Zabawa w „skojarzenia” – dzieci podają jak najwięcej słów, które kojarzą im się z nazwą Świąt Wielkanocnych.

 

2. „Kurczątko”– wierszyk do rysowania.

Kurczątko z jajeczka się urodziło

Główkę, brzuszek wychyliło

Na dwie nóżki wyskoczyło

Czarne oczka otworzyło

dziobek mały rozchyliło

że jest głodne zakwiliło.

 

3. Jak zbudowane jest jajko? – doświadczenie pod kontrolą dorosłych. Rozbicie jajka – nazywanie poszczególnych części składowych (skorupka, białko, żółtko).

 

4. Co się stanie z jajkiem? – Eksperyment:

Potrzebne:

  • słoik lub szklanka
  • ocet
  • jajko

Nalejcie ocet do połowy wysokości szklanki i delikatnie zanurzcie w nim jajko. Pozostawcie miksturę na minimum 24 godziny, ale co jakiś czas obserwujcie czy zachodzą jakieś zmiany.

 

5. Zabawa zręcznościowa „Uwaga jajko” – dziecko idzie slalomem trzymając w buzi dużą łyżkę, na której znajduje się mała piłeczka kauczukowa/pingpongowa lub kulka z papieru.

 

Środa 8.04
  1.  Przypomnienie piosenki „Zając” – zabawa ruchowa do utworu.

2. Wykonaj samodzielnie lub z pomocą dorosłego ozdobę wielkanocną wg własnego pomysłu i dostępnych w domu materiałów do wykorzystania.

 

3. Sprawdź – Co się stało z jajkiem? Omówienie zaobserwowanych zmian.

4. Zabawa „Poszukiwacze skarbu”
Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

 

Czwartek 9.04

1. Czynności porządkowe – pomoc rodzicom w przygotowaniach do świąt. Odkładanie zabawek w odpowiednie miejsca, utrzymanie czystości w swoim pokoju.

2. Przybliżenie dzieciom tradycji składania sobie życzeń świątecznych. Rozmowa na temat możliwości przesyłania życzeń na odległość.

3.  Kartka Wielkanocna z życzeniami dla rówieśników z grupy. Wykonanie pracy wg własnego pomysłu. Jeśli to możliwe umieszczenie zdjęcia na grupie Fb.

4. Zabawy ruchowe (z możliwością wykonania na świeżym powietrzu – jeśli macie taką możliwość):

● rzut do celu: w domu rzut np. do miski/pudełka przedmiotami z określonej odległości, na podwórku rzut kamykami w wyznaczone miejsce,

● wyścigi kapsli: w domu narysowanie na dużym arkuszu papieru trasy z zaznaczeniem startu i mety, na podwórku narysowanie na chodniku.

 

Piątek 10.04

1. Koszyczek Wielkanocny – przypomnienie jakie produkty powinny się tam znaleźć.

2.  Zdobienie ugotowanych jaj wg własnych możliwości.

3. Mały ninja – zabawa sprawnościowa.

Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. Układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę.

4.  Wspólne pieczenie babeczek/muffinek lub ciasta.

 

 

Załączniki: