Propozycje pracy z dziećmi 8 – 12 czerwiec 2020 r.
DZIEŃ I „Plan mojego podwórka”
- Ćwiczenia logorytmiczne.
Dzieci wykonują ruchy o których mowa w rymowance.
Krok do przodu, Znowu w lewo,
w lewo, w prawo, aż dwa kroki,
krok do tyłu, w stronę prawą
rusz się żwawo. trzy podskoki.
- Słuchanie wiersza pt. „Podwórko” J. Koczanowskiej. Jeśli ktoś z Was chce poćwiczyć pamięć może nauczyć się tego wiersza na pamięć.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
To mnóstwo radości.
- Zaprojektujcie na kartce papieru swój wymarzony plac zabaw.
- Jeśli chcesz poproś rodziców aby zrobili Ci zdjęcie w Waszym ogródku i wyślij do mnie. W załączniku wysyłam swoje zdjęcia z serdecznymi pozdrowieniami dla Was.
- Karta pracy 1. Przeprowadź Anię przez labirynt. Podwórko I_1
- Karta pracy 2. Wytnij i połącz puzzle. Podwórko I_2
DZIEŃ II „Podajmy sobie ręce”
- Nauka piosenki pt. „Podajmy sobie ręce”
Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki
Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka
Podajmy sobie ręce …
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury
Podajmy sobie ręce …
https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A
- Rozmowa na temat dziecięcych przyjaźni.
– Jaki powinien być przyjaciel?
– Czy przyjaciele powinni sobie pomagać?
- Karta pracy 1. W każdym rzędzie znajdź dwa identyczne elementy. Podwórko II_1
- Karta pracy 2. Pokoloruj to co rozwija Twoją aktywność ruchową. Podwórko II_2
- Dziecięca matematyka „Potrafię numerować przedmioty i wiem, który jest czwarty, piąty, szósty”. Proszę policzcie wszystkie schody w Waszym domu, ćwiczymy liczebniki porządkowe.
DZIEŃ III „Bezpieczne zabawy na podwórku”
- Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nie wolno”
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie
kto to jest znajomy, a kto obcym jest..
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
- Krótka rozmowa na temat wiersza.
– czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
– co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
- Karta pracy 1. Znajdź 10 różnic. Podwórko III_1
- Karta pracy 2. Bezpieczna zabawa. Podwórko III_2
DZIEŃ IV Dzień wolny – może jakaś wycieczka z rodzicami.
DZIEŃ V „Wymarzony plac zabaw”
- Praca plastyczna, malujemy farbami „Mój wymarzony plac zabaw”.
- Możecie wykonać na Waszym podwórku swoją ścieżkę sensoryczną. Poukładajcie na trawie małe kamyki, patyczki, mech, szyszki i spróbujcie po tym przejść bosymi stopami. W załączniku przesyłam zdęcia mojej ścieżki sensorycznej.
- Karta pracy 1. Pokoloruj wg kodu. Podwórko V_1
- Karta pracy 2. Na placu zabaw/czy widzisz tu coś dziwnego? Podwórko V_2