Propozycje pracy z dziećmi 8 – 12 czerwiec 2020 r.

 

DZIEŃ I  „Plan mojego podwórka”
  1. Ćwiczenia logorytmiczne.

Dzieci wykonują ruchy o których mowa w rymowance.

 

Krok do przodu,                       Znowu w lewo,

w lewo, w prawo,                   aż dwa kroki,

krok do tyłu,                             w stronę prawą

rusz się żwawo.                       trzy podskoki.

 

  1. Słuchanie wiersza pt. „Podwórko” J. Koczanowskiej. Jeśli ktoś z Was chce poćwiczyć pamięć może nauczyć się tego wiersza na pamięć.

 

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa.

Jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

To mnóstwo radości.

 

  1. Zaprojektujcie na kartce papieru swój wymarzony plac zabaw.
  2. Jeśli chcesz poproś rodziców aby zrobili Ci zdjęcie w Waszym ogródku i wyślij do mnie. W załączniku wysyłam swoje zdjęcia z serdecznymi pozdrowieniami dla Was.
  3. Karta pracy 1. Przeprowadź Anię przez labirynt. Podwórko I_1
  4. Karta pracy 2. Wytnij i połącz puzzle. Podwórko I_2

 

 

DZIEŃ II  „Podajmy sobie ręce”

 

  1. Nauka piosenki pt. „Podajmy sobie ręce”

 

Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki,

a my tacy mali,

mali jak kropelki

 

Podajmy sobie ręce

w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem,

na łące znajomej.

 

Podajmy sobie ręce

przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką,

nad rzeczką i rzeką.

 

Kiedy nagle z bajki

zniknie dobra wróżka,

kiedy szary smutek

wpadnie do fartuszka

 

Podajmy sobie ręce …

 

Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry,

nieskończone drogi,

zachmurzone chmury

 

Podajmy sobie ręce …

 

https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

 

  1. Rozmowa na temat dziecięcych przyjaźni.

– Jaki powinien być przyjaciel?

– Czy przyjaciele powinni sobie pomagać?

  1. Karta pracy 1. W każdym rzędzie znajdź dwa identyczne elementy. Podwórko II_1
  2. Karta pracy 2. Pokoloruj to co rozwija Twoją aktywność ruchową. Podwórko II_2
  3. Dziecięca matematyka „Potrafię numerować przedmioty i wiem, który jest czwarty, piąty, szósty”. Proszę policzcie wszystkie schody w Waszym domu, ćwiczymy liczebniki porządkowe.

 

DZIEŃ III „Bezpieczne zabawy na podwórku”
  1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nie wolno”

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie

kto to jest znajomy, a kto obcym jest..

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

 

Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy,  podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

  1. Krótka rozmowa na temat wiersza.

– czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?

– co robimy, gdy spotkamy taką osobę?

 

  1. Karta pracy 1. Znajdź 10 różnic. Podwórko III_1
  2. Karta pracy 2. Bezpieczna zabawa. Podwórko III_2

 

DZIEŃ IV Dzień wolny – może jakaś wycieczka z rodzicami.

 

DZIEŃ V „Wymarzony plac zabaw”
  1. Praca plastyczna, malujemy farbami „Mój wymarzony plac zabaw”.
  2. Możecie wykonać na Waszym podwórku swoją ścieżkę sensoryczną. Poukładajcie na trawie małe kamyki, patyczki, mech, szyszki i spróbujcie po tym przejść bosymi stopami. W załączniku przesyłam zdęcia mojej ścieżki sensorycznej.
  3. Karta pracy 1. Pokoloruj wg kodu. Podwórko V_1
  4. Karta pracy 2. Na placu zabaw/czy widzisz tu coś dziwnego? Podwórko V_2