Propozycje pracy z dziećmi 11-15/05.2020 r/
Temat kompleksowy: Wiosna na łące
Poniedziałek 11.05
- Wysłuchanie wiersza I. Salach „Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców,
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały,
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
więc zatańczmy z nimi chwilę.
Rozmowa na temat wiersza : jakie zwierzęta i rośliny możemy spotkać na łące?
- Zabawa z elementem podskoku – „Żabie skoki”
Dzieci – żabki- skaczą z miejsca na miejsce- prostują nogi z przysiadu do wyskoku w górę, powracają do przysiadu z lekkim wsparciem palców rąk o podłoże przed sobą.
- Zabawa relaksacyjna „Wiosenny masaż”
Po łące skacze żaba,- uderzamy piąstką prawej ręki,
a za nią skaczą dwie. – a potem dwoma piąstkami,
Cóż za cudowna łąka!
Zachwycać można się!
Po łące chodzi bocian– dwoma palcami naśladujemy chód bociana,
i patrzy tu i tam.- przesuwamy ręką w jedną i w drugą stronę,
Tuż obok płynie rzeczka, – całą dłonią kreślimy kształt wijącej się rzeczki,
a nad nią lata ptak.- kreślimy kształt lecącego ptaka (leżącej cyfry trzy),
Maleńka szczypaweczka– delikatnie, obiema dłońmi szczypiemy plecy,
wdrapuje się na mak.
Ślimak powoli sunie,– powoli przesuwamy całymi dłońmi po plecach,
marzy, by być jak rak. – szczypiemy plecy, łapiąc większe fragmenty skóry.
- Spacer na najbliższą łąkę (jeśli to możliwe), obserwacja występującej tam roślinności oraz zwierząt i owadów.
Wtorek 12.05
- 1. Mieszkańcy łąki – film o robakach – bajka edukacyjna dla dzieci. Poznanie nazw zwierząt mieszkających na łące.
https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI
- Wspólne czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego
- Biedronka – wierszyk rysowany
https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc
Chcesz rysować biedroneczkę?
Patrz uważnie na karteczkę.
Najpierw koło rysujemy,
Łuk na górze dodajemy.
Środek linią przecinamy,
Tak skrzydełka zaznaczamy.
Góra czarna, dół czerwony,
Po trzy nóżki z każdej strony.
Z przodu krótkie dwie kreseczki,
To są czółki biedroneczki.
Kropek parę na skrzydełkach,
Bo biedronka chce być piękna.
I gotowa już jest cała,
Hen wysoko poleciała.
- Odnajdywanie 7 różnic na obrazkach
Środa 13.05
- Zabawa ruchowa do utworu „Żabie kroki”
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
- Ćwiczenie pamięci – nauka rymowanki (łamaniec językowy) „Muszka”
- Kolorowanie wybranego obrazka wg kodu z dbałością o szczegóły. (załącznik nr 1)
- Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
- Gra w kolory – Rzucamy piłkę wymieniając nazwy kolorów. Dziecko łapie i odrzuca piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny.
- Gra w klasy – rysujemy kredą na chodniku wg dowolnego wzoru – rzucamy kamyk/patyk i skaczemy na kolejno ponumerowane pola
Czwartek 14.05
- Utrwalenie wiersza „Muszka”
- Zabawa ruchowa „Pająk i muchy”.
Dzieci biegające swobodnie, naśladując gestami dźwiękiem muchy. Na zawołanie “pająk!”, zastygają w bezruchu. Osoba pełniąca funkcję pająka wychodzi na spacer pomiędzy uczestnikami, uważnie obserwując czy ktoś się nie porusza. Ten kto nie wytrzyma w bezruchu, zabierany jest do “sieci” (miejsce z boku pola zabawowego). Gdy pająk na chwilę wraca do sieci, muchy mają możliwość swobodnego fruwania, aż do następnego polowania.
- Majowa łąka- praca plastyczna dowolną techniką wg własnej wyobraźni.
- Rozwiązywanie zagadek słownych ( podział nazw na sylaby, policzenie ilości sylab)
Na zielonej łące rosną ich tysiące,
W swej nazwie „sto” mają
Jak się nazywają? (stokrotka)
Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka? (konik polny)
Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył. (pszczoła)
Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki. (motyl)
Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)
Czerwone ma nogi
biało-czarne piórka, ,
do wody przed nim
żaby dają nurka. (bocian)
Choć nie widzi wcale,
radzi sobie doskonale.
Przed swym wrogiem w obawie,
ukrywa się pod kopcem w trawie. (kret)
Jestem mała i zielona,
w trawie całkiem zanurzona.
Moim hobby jest pływanie –
– stylem moim pływają panie.
Lubię także rechotanie –
– tego już nie lubią panie. (żaba)
Ich kryjówką bywa kwiatek,
ile kropek – tyle latek.
Ich skrzydełka są w kropeczki,
to są właśnie… (biedroneczki)
Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle
Piją z nich nektar pszczoły, osy i motyle ( łąka )
Piątek 15.05
- Zabawa z elementem celowania „Pajęczyna”
Rozciągamy taśmę bezbarwną w różnych kierunkach w dowolnym miejscu, tworząc pajęczynę (w domu lub na dworze). Kawałkami lekko zgniecionej bibuły rzucamy w pajęczynę, w stronę klejącą.
2. Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu, tworząc pajęczynę (w domu lub na dworze). Kawałkami lekko zgniecionej bibuły rzucamy w pajęczynę, w stronę klejącą.
- Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu, tworząc pajęczynę (w domu lub na dworze). Kawałkami lekko zgniecionej bibuły rzucamy w pajęczynę, w stronę klejącą.
-
- Policz, a następnie w wyznaczonym mie