Propozycje pracy z dziećmi 11-15 05.2020 r.

 

DZIEŃ I  „ Mój dom”
  1. Kochane dzieci tym razem poszukajcie w książkach lub gazetach obrazków z różnymi domami (domki parterowe, piętrowe, bloki itp).  Zachęcam Was do tego abyście teraz narysowali na całej kartce swój dom, ten w którym mieszkacie.
  2. Słuchanie wiersza pt. „Mój dom” A. Rumińskiej. Jeśli ktoś z Was chce poćwiczyć pamięć może nauczyć się tego wiersza na pamięć.

 

Ślimak ma swój domek, choć taki malutki,

piesek się może schować do swej psiej budki.

Ptaszki mają gniazda, liski mają norę,

kurki mają kurnik, a krówki oborę.

 

My też mamy swoje domy, małe albo duże,

a przed domami ogródek i podwórze.

Bawimy się na podwórku wesoło i miło,

żeby potem w domku pięknie nam się śniło.

 

  1. Karta pracy 1. Polska I_1
  2. Karta pracy 2. Polska I_2

 

DZIEŃ II  „Poznajemy naszą miejscowość”

 

  1. Przygotowałam dla Was prezentację o najciekawszych miejscach w okolicy naszego przedszkola. Zachęcam Was abyście wybrali się na wycieczkę rowerową lub pieszą z rodzicami i odwiedzili najciekawsze miejsca waszej „Małej Ojczyzny”. Proszę Was kochani rodzice wytłumaczcie Waszym dzieciom co znaczy „Mała Ojczyzna”. Może moja prezentacja zachęci Was do odwiedzenia tych miejsc z okolic naszego przedszkola.

Możecie zrobić zdjęcie miejsca, które wam się najbardziej spodoba i wysłać do mnie, chętnie obejrzę.

  1. Odpowiedz na pytanie:

Co to jest moja „Mała Ojczyzna” ?

  1. Karta pracy 1.Polska II_1
  2. Dziecięca matematyka „Jaka to figura geometryczna”.

Poproś rodziców aby narysowali figury geometryczne i powiedzieli Ci jak się nazywają (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, rąb, trapez),  a Ty je wytnij. Ćwicz przez cały tydzień nazwy tych figur.

 

 DZIEŃ III „Jesteśmy Polakami”
  1. Nauka słów i melodii Hymnu Polski

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami.

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany

– Słuchaj jeno, pono nasi

Biją w tarabany.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

  1. Karta pracy 1. Polska III_1
  2. Karta pracy 2. Polska III_2
  3. Karta pracy 3. Polska III_3

 

DZIEŃ IV „Nasze góry i morze”
  1. Praca plastyczna, proponuję Wam dziś wykonanie techniką dowolną obrazka przedstawiającego wybrane miejsce z polskiego krajobrazu np. góry, morze, las, jeziora itp..
  2. Karta pracy 1. Polska IV_1
  3. Karta pracy 2. Polska IV_2

 

DZIEŃ V „Poznajemy Warszawę”
  1. Proszę Was drodzy rodzice wyjaśnijcie dzieciom, co to znaczy, że Warszawa jest stolicą Polski i pokażcie dzieciom gdzie leży na mapie.
  2. Kochane dzieci razem z rodzicami poszukajcie odpowiedzi na pytania:

Jak powstała nazwa Warszawa?

Czy Warszawa zawsze była stolicą Polski?

Nad jaką rzeką leży Warszawa?

Co jest herbem Warszawy i dlaczego?

  1. Karta pracy 1. Polska V_1
  2. Karta pracy 2. Polska V_2