Propozycje pracy z dziećmi 14 – 17.04.2020 r.

Wtorek 14.04.2020r.
  • Oglądanie zdjęć przedstawiających piękno przyrody i zdjęć przedstawiających przyrodę zniszczoną przez człowieka

Załącznik nr. 1 PRZYRODA (1)

– Pytamy, które zdjęcia bardziej się podobają dziecku? Dlaczego?

  • Zabawy na świeżym powietrzu.
  • Oglądanie bajki edukacyjnej „Ekologiczny dom”.

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

  • Rozmowa na temat dbania o porządek wokół nas. Oceńcie postępowanie Eco Malińskich i Brudasińskich.
  •  Wiosenne Eko-porządki – porządkowanie swoich pokoi. Segregowanie zabawek, układanie i porządkowanie rzeczy codziennego użytku.
  • Dbamy o naszą Ziemię – Kolorowanka

 

Środa 15.04.2020r.
  • Układanie kloców według podanego rytmu.

Rodzic układa na dywanie klocki: żółty klocek, zielony klocek, żółty klocek, zielony klocek. Potem prosi dziecko, żeby układało dalej według podanego wzoru (rytmu).

  • Zabawa ruchowa na świeżym powietrzu „Samoloty” – dzieci wybierają się na  wycieczkę samolotem, aby sprawdzić czy na naszej ziemi są zanieczyszczenia.
  •  Zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci”.

Na podłodze rozłożone są różne pudełka, butelki, gazety, plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki z napisami: papier, plastik, szkło. Dziecko ogląda porozrzucane śmieci, wspólnie z rodzicem omawiają, z czego są zrobione. Pokazujemy dziecku pojemniki na odpady i wspólnie ustalamy, co powinno znaleźć się w każdym koszu.

·         Posegreguj śmieci. Pokoloruj pojemniki odpowiednimi kolorami. Następnie połącz śmieci z odpowiednim pojemnikiem. (Karta pracy nr.1)

Czwartek 16.04.2020
  • Oglądanie obrazka z koszami. Rozmowa na temat: Dlaczego segregowanie śmieci jest ważne.
  • Swobodny taniec przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg&list=PL7Lg168IaC6SpraZZWWxyZ1YFObsPLfuv&index=2

  • Wykonanie wspólnie z dzieckiem koszy na śmieci i przyporządkowanie poszczególnych rzeczy do koszy
  • Sprzątanie własnego pokoju. Segregowanie zabawek.
  • Nauka rymowanki:

Ślimak, ślimak , pokaż rogi,

Dam ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty,

od kapusty będziesz tłusty.

  • Pokoloruj kolorowankę.

kolm-wiosenne-porzadki-6

makieta-segregowanie-odpadow-3d-a1-odp-kol

makieta-segregowanie-odpadow-3d-a2-odp-kol

makieta-segregowanie-odpadow-3d-a3-odp-kol

makieta-segregowanie-odpadow-3d-a4-odp-kol makieta-segregowanie-odpadow-3d-a5-odp-kol

makieta-segregowanie-odpadow-b

makieta-segregowanie-odpadow-c

 

Piątek 17.04.2020r. 
  • Rozmowa na temat ochrony kwiatów.

– Czy możemy zrywać wszystkie kwiaty.

– Co powinnyśmy zrobić z zerwanymi kwiatkami.

– Czy powinnyśmy zrywać kwiaty, których jest bardzo mało i mogłyby wyginąć?

Rodzic wyjaśnia, że są kwiaty, których jest bardzo mało, i grozi im wyginięcie (pokazujemy zdjęcia kwiatów chronionych – Załącznik nr. 1). Są one pod ochroną, to znaczy, że ich zrywanie grozi karą.

  • Zabawa ruchowa ze śpiewem A ram sam sam.

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

  • Słuchanie wiersza M. Kownackiej pt. „Czy Agatka kocha się w kwiatkach?”

·  Rozmowa na temat wiersza.

– Czy Agatka naprawdę kocha się w kwiatkach ?

– Jak nazwalibyście Agatkę?

– Czy z kwiatami i innymi roślinami postępuje się tak, jak to robiła Agata?

Słuchanie recytowanego wierszyka.

Najpierw rodzic mówi wierszyk i rysuje kwiatek. Potem dziecko samodzielnie próbuje to zrobić.

Najpierw koło, na nim płatek,

drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,

jeszcze kreska – łodyga – i jest kwiatek.

Czy Agatka kocha się w kwiatkach