Propozycje pracy z dziećmi 14 – 17.04.2020 r.
Wtorek 14.04.2020r.
- Oglądanie zdjęć przedstawiających piękno przyrody i zdjęć przedstawiających przyrodę zniszczoną przez człowieka
– Pytamy, które zdjęcia bardziej się podobają dziecku? Dlaczego?
- Zabawy na świeżym powietrzu.
- Oglądanie bajki edukacyjnej „Ekologiczny dom”.
https://www.youtube.com/watch?
- Rozmowa na temat dbania o porządek wokół nas. Oceńcie postępowanie Eco Malińskich i Brudasińskich.
- Wiosenne Eko-porządki – porządkowanie swoich pokoi. Segregowanie zabawek, układanie i porządkowanie rzeczy codziennego użytku.
- Dbamy o naszą Ziemię – Kolorowanka
Środa 15.04.2020r.
- Układanie kloców według podanego rytmu.
Rodzic układa na dywanie klocki: żółty klocek, zielony klocek, żółty klocek, zielony klocek. Potem prosi dziecko, żeby układało dalej według podanego wzoru (rytmu).
- Zabawa ruchowa na świeżym powietrzu „Samoloty” – dzieci wybierają się na wycieczkę samolotem, aby sprawdzić czy na naszej ziemi są zanieczyszczenia.
- Zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci”.
Na podłodze rozłożone są różne pudełka, butelki, gazety, plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki z napisami: papier, plastik, szkło. Dziecko ogląda porozrzucane śmieci, wspólnie z rodzicem omawiają, z czego są zrobione. Pokazujemy dziecku pojemniki na odpady i wspólnie ustalamy, co powinno znaleźć się w każdym koszu.
· Posegreguj śmieci. Pokoloruj pojemniki odpowiednimi kolorami. Następnie połącz śmieci z odpowiednim pojemnikiem. (Karta pracy nr.1)
Czwartek 16.04.2020
- Oglądanie obrazka z koszami. Rozmowa na temat: Dlaczego segregowanie śmieci jest ważne.
- Swobodny taniec przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg&list=PL7Lg168IaC6SpraZZWWxyZ1YFObsPLfuv&index=2
- Wykonanie wspólnie z dzieckiem koszy na śmieci i przyporządkowanie poszczególnych rzeczy do koszy
- Sprzątanie własnego pokoju. Segregowanie zabawek.
- Nauka rymowanki:
Ślimak, ślimak , pokaż rogi,
Dam ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty,
od kapusty będziesz tłusty.
- Pokoloruj kolorowankę.
makieta-segregowanie-odpadow-3d-a1-odp-kol
makieta-segregowanie-odpadow-3d-a2-odp-kol
makieta-segregowanie-odpadow-3d-a3-odp-kol
makieta-segregowanie-odpadow-3d-a4-odp-kol makieta-segregowanie-odpadow-3d-a5-odp-kol
makieta-segregowanie-odpadow-b
makieta-segregowanie-odpadow-c
Piątek 17.04.2020r.
- Rozmowa na temat ochrony kwiatów.
– Czy możemy zrywać wszystkie kwiaty.
– Co powinnyśmy zrobić z zerwanymi kwiatkami.
– Czy powinnyśmy zrywać kwiaty, których jest bardzo mało i mogłyby wyginąć?
Rodzic wyjaśnia, że są kwiaty, których jest bardzo mało, i grozi im wyginięcie (pokazujemy zdjęcia kwiatów chronionych – Załącznik nr. 1). Są one pod ochroną, to znaczy, że ich zrywanie grozi karą.
- Zabawa ruchowa ze śpiewem A ram sam sam.
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
- Słuchanie wiersza M. Kownackiej pt. „Czy Agatka kocha się w kwiatkach?”
· Rozmowa na temat wiersza.
– Czy Agatka naprawdę kocha się w kwiatkach ?
– Jak nazwalibyście Agatkę?
– Czy z kwiatami i innymi roślinami postępuje się tak, jak to robiła Agata?
Słuchanie recytowanego wierszyka.
Najpierw rodzic mówi wierszyk i rysuje kwiatek. Potem dziecko samodzielnie próbuje to zrobić.
Najpierw koło, na nim płatek,
drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,
jeszcze kreska – łodyga – i jest kwiatek.