Propozycje pracy z dziećmi 25-27.03.2020 r.
Nadeszła wiosna
25.03.20 środa
1. Rozwiązywanie zagadek o wiośnie
1.Spotkasz go na łące
Klekocze radośnie
Swoim klekotaniem
Wita Panią Wiosnę (bocian)
2.Jest cała zielona
I rechota w stawie
Kiedy nie uważa
To bocian ją łapie (żaba)
3.Są jasno-zielone
wiosną wyrastają
do późnej jesieni
drzewa ozdabiają (liście)
4.Rosną na łące
Są kolorowe
Z nich można zrobić
Wianek na głowie (kwiatki)
5.Lubimy ją wszyscy
za ładną pogodę.
Co po długiej zimie
ożywia przyrodę. (wiosna)
6.Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi
Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)
7. Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie /kotki)
2. Po odgadnięciu zagadki podziel na sylaby rozwiązania i spróbuj poruszać się jak zwierzątka z zagadek.
3. Utrwalenie piosenki „Maszeruje wiosna”
Tekst piosenki
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
4.
5. Praca plastyczna
„Żaba z talerzyków”
Lub z kółeczek do wyboru 🙂
26.03.20 czwartek
1. Co to za dźwięk? –zabawa słuchowa
Zawiązujemy dziecku oczy i włączamy różne dźwięki natury.
2. Wspólne czytanie opowiadania o wiośnie
Próba odpowiedzi na pytania
– co mówi o tym że nadchodzi wiosna?
-jaka wtedy jest pogoda?
-o czym musimy pamiętać wychodząc na spacer?
3. Ćwiczymy rytmy
Ułóż początek rytmu słońce-deszcz, słońce deszcz a resztę dokończy dziecko .
Po prawidłowym wykonaniu rytmu dziecko może samodzielnie wymyślać swoje rytmy.
Można wykorzystać do tego różne rodzaje makaronu, klocki.
4. Babcia placek ugniatała [B. Kołodziejski]
Babcia placek ugniatała, (Naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony.
5. Przygotowywanie grzechotek z butelek po jogurcie , napojach.
Dziecko wsypuje ryż, makaron , piasek do butelki i ozdabia to wszystko wybraną techniką.
Po wykonaniu grzechotki próbują grać do piosenki „Maszeruje wiosna”
27.03.2020 piątek
1. Zabawa „Miś tu miś tam…”
Dziecko stawia krzesełko na środku dywanu. Umieszcza misia według wskazówek
Posadź misia na krzesełku, obok krzesełka, pod krzesełkiem, za krzesełkiem.
2. Segregowanie klocków według koloru- nazywanie kolorów, dzielenie nazw kolorów na sylaby.
3. Kreślenie tulipana po śladzie, kończenie rysunku kwiatka.
Kartę pracy można przygotować samodzielnie. Wykropkować szablon kwiatka i dać dziecku do połączenia.