Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.

 

Temat: Nadeszła wiosna

 

30.03.2020 poniedziałek

6-latki

  • Opowiedz co widzisz na obrazku na str. 46-47 pełnymi zdaniami, powiedz co się na nim dzieje.
  • Wprowadzenie litery „ł” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej 6-latki str. 46-47.
  • Podziel nazwy zdjęć na głoski.
  • Wyszukaj w słowach literę „ł” małą i wielką.
  • Spróbuj przeczytać sylaby i zdania ze str. 47

5-latki

  • Wprowadzenie litery „ł” małej i wielkiej str. 62.
  • Podziel nazwy obrazków na sylaby i spróbuj powiedzieć jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu.
  • Wyszukaj w słowach literę „ł”.
  • Rysuj po śladach rysunków, pokoloruj je.

 

31.03.2020 wtorek

Dla wszystkich

 

  • Zabawa utrwalająca strony ciała: z prawej stronie widzę…. z lewej strony widzę…
  • Znajdź u siebie w ogródku kwiaty i dowiedz się jaką noszą nazwę. Możesz zrobić zdjęcie i wysłać je do mnie na Messengera lub na naszą pocztę. Jeśli nie macie kwiatów w ogródku postaraj się znaleźć w przyrodzie oznaki wiosny.

6-latki

  • Przeczytaj tekst wyrazowo obrazkowy str. 48, zapoznaj się z wyglądem kwiatów wiosennych i ich nazwami.
  • Rozwiąż rebusy str. 48.
  • Napisz literę „ł” str. 49

5-latki

  • Ułóż dowolne puzzle jakie masz w domu.

 

01.04.2020 środa
  • Rodzicu przeczytaj proszę dziecku opowiadanie B. Kosmowskiej.
    ,, Dziwna nieznajoma”, a następnie poproś dziecko, by odpowiedziało na pytania znajdujące się pod opowiadaniem.

Dziwna nieznajoma

  • Rozmowa na temat opowiadania ( proszę zwrócić dzieciom uwagę, aby wypowiadały się całymi zdaniami):
    – Kim była dziwna nieznajoma? ( Dziwna nieznajoma była piękną damą-wiosną.)
    – Jakie oznaki wiosny były wymienione w opowiadaniu? ( W opowiadaniu pojawiło się wiele oznak wiosny. Jedną z nich była mżawka, czyli drobniutki deszczyk. Na leśnej ściółce pojawił się dywan kwiatów, takich jak, np. przebiśniegi, krokusy, zawilce, sasanki. Na niebie latały szpaki i bociany. itp.).
    – Jakie emocje towarzyszyły bohaterom opowiadania podczas odkrywania kim jest dziwna nieznajoma? ( Byli oni zaciekawieni, zachwyceni, uradowani).
  • Porozmawiajcie co potrzebne jest roślinom do życia.
  • Zasadź cebulkę albo zasiej nasionko w pudełku po serku, codziennie podlewaj i obserwuj co z niego wyrośnie.

 

02.04.2020 czwartek

Dla wszystkich:

  • Zabawa „Berek”

6-latki

  • Przypomnienie czym są pieniądze, do czego nam są potrzebne i jaki jest podział( monety,
    banknoty).
  • Rozwiąż zadania na stronie 50-51.

5-latki

  • Obejrzyj rysunki z figur str.63, nazwij te figury oraz je policz.
  • Wykonaj zadanie w całość na str. 63.

 

03.04.2020 piątek
  • Zabawa ruchowa: rzuty do celu (np. klocek do pudełka, pluszak na poduszkę…)
  • Wykonaj kwiat techniką dowolną. Inspiracje możesz znaleźć tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=rv692vIoCsU
  • Proszę o wysłanie mi zdjęcia wykonanego kwiatka na Messengera lub pocztę grupową
  • Pomóż mamie podczas obiadu, nakryj do stołu, posprzątaj po obiedzie.

 

Dla chętnych

 

  1. Podaj wyraz rozpoczynający się głoską ł.
  2. Podaj wyraz, gdzie głoskę ł słychać w środku.
  3. Podaj wyraz, gdzie głoskę ł słychać na końcu.
  4. Uzupełnij kartę pracy z literą „ł”, która jest w załączniku.

5. Zagraj

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-kwiat

6. Rozwiąż krzyżówkę, która jest w załączniku.

7. Rozwiąż zadania związane z pieniędzmi.

pieniądze 2