Propozycje pracy z dziećmi 30.03 – 03.04.2020 r.
Temat: Nadeszła wiosna
30.03.2020 poniedziałek
6-latki
- Opowiedz co widzisz na obrazku na str. 46-47 pełnymi zdaniami, powiedz co się na nim dzieje.
- Wprowadzenie litery „ł” małej i wielkiej, drukowanej i pisanej 6-latki str. 46-47.
- Podziel nazwy zdjęć na głoski.
- Wyszukaj w słowach literę „ł” małą i wielką.
- Spróbuj przeczytać sylaby i zdania ze str. 47
5-latki
- Wprowadzenie litery „ł” małej i wielkiej str. 62.
- Podziel nazwy obrazków na sylaby i spróbuj powiedzieć jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu.
- Wyszukaj w słowach literę „ł”.
- Rysuj po śladach rysunków, pokoloruj je.
31.03.2020 wtorek
Dla wszystkich
- Zabawa utrwalająca strony ciała: z prawej stronie widzę…. z lewej strony widzę…
- Znajdź u siebie w ogródku kwiaty i dowiedz się jaką noszą nazwę. Możesz zrobić zdjęcie i wysłać je do mnie na Messengera lub na naszą pocztę. Jeśli nie macie kwiatów w ogródku postaraj się znaleźć w przyrodzie oznaki wiosny.
6-latki
- Przeczytaj tekst wyrazowo obrazkowy str. 48, zapoznaj się z wyglądem kwiatów wiosennych i ich nazwami.
- Rozwiąż rebusy str. 48.
- Napisz literę „ł” str. 49
5-latki
- Ułóż dowolne puzzle jakie masz w domu.
01.04.2020 środa
- Rodzicu przeczytaj proszę dziecku opowiadanie B. Kosmowskiej.
,, Dziwna nieznajoma”, a następnie poproś dziecko, by odpowiedziało na pytania znajdujące się pod opowiadaniem.
- Rozmowa na temat opowiadania ( proszę zwrócić dzieciom uwagę, aby wypowiadały się całymi zdaniami):
– Kim była dziwna nieznajoma? ( Dziwna nieznajoma była piękną damą-wiosną.)
– Jakie oznaki wiosny były wymienione w opowiadaniu? ( W opowiadaniu pojawiło się wiele oznak wiosny. Jedną z nich była mżawka, czyli drobniutki deszczyk. Na leśnej ściółce pojawił się dywan kwiatów, takich jak, np. przebiśniegi, krokusy, zawilce, sasanki. Na niebie latały szpaki i bociany. itp.).
– Jakie emocje towarzyszyły bohaterom opowiadania podczas odkrywania kim jest dziwna nieznajoma? ( Byli oni zaciekawieni, zachwyceni, uradowani). - Porozmawiajcie co potrzebne jest roślinom do życia.
- Zasadź cebulkę albo zasiej nasionko w pudełku po serku, codziennie podlewaj i obserwuj co z niego wyrośnie.
02.04.2020 czwartek
Dla wszystkich:
- Zabawa „Berek”
6-latki
- Przypomnienie czym są pieniądze, do czego nam są potrzebne i jaki jest podział( monety,
banknoty). - Rozwiąż zadania na stronie 50-51.
5-latki
- Obejrzyj rysunki z figur str.63, nazwij te figury oraz je policz.
- Wykonaj zadanie w całość na str. 63.
03.04.2020 piątek
- Zabawa ruchowa: rzuty do celu (np. klocek do pudełka, pluszak na poduszkę…)
- Wykonaj kwiat techniką dowolną. Inspiracje możesz znaleźć tu:
https://www.youtube.com/watch?v=rv692vIoCsU - Proszę o wysłanie mi zdjęcia wykonanego kwiatka na Messengera lub pocztę grupową
- Pomóż mamie podczas obiadu, nakryj do stołu, posprzątaj po obiedzie.
Dla chętnych
- Podaj wyraz rozpoczynający się głoską ł.
- Podaj wyraz, gdzie głoskę ł słychać w środku.
- Podaj wyraz, gdzie głoskę ł słychać na końcu.
- Uzupełnij kartę pracy z literą „ł”, która jest w załączniku.
5. Zagraj
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zgadnij-co-to-za-kwiat
6. Rozwiąż krzyżówkę, która jest w załączniku.
7. Rozwiąż zadania związane z pieniędzmi.