Propozycje pracy z dziećmi 30.03. – 03.04.2020 r.
Poniedziałek
- Doskonalenie czynności higienicznych – pamiętanie o konieczności częstego mycia rąk, szczególnie po skorzystaniu z toalety, po powrocie z dworu, przed posiłkiem, min 30sekund. Trening czystości z przypomnieniem poszczególnych etapów.
- Zabawa taneczna przy ulubionej muzyce.
- Bajka terapeutyczna „Jeżyk Bartek” – wyjaśniająca konieczność pozostania w domu. Odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu. Rozmowa z dzieckiem na temat uczuć przez niego przeżywanych w związku z zaistniałą sytuacją (narysowanie buźki przedstawiającej to uczucie).
- Wykonanie „Jeżyka” wg własnego pomysłu: forma, materiał, technika wykonania pracy dowolna. (screen ze zdjęciem pracy proszę umieścić pod utworzonym postem na fb lub wysłać mailem na konto grupowe).
- Zabawa z liczeniem „Ile kolców ma jeż”? Rzut dwoma kostkami, podanie łącznej ilości wyrzuconych oczek.
- Prowadzenie obserwacji „Hodowli fasolek”
Wtorek
- Bajka ortofoniczna “W zagrodzie Małgosi” (autor E.Michałowska) – naśladowanie odgłosów zwierząt wiejskiego podwórka.
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DAK
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza meczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GUL, GUL, GUL,
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
- Zabawa z rymami “Dopowiedz i zrób.” Dzieci dopowiadają słowa do rymu i wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
- Zwierzęta mieszkające na wsi – oglądanie dostępnych w domu książeczek/ilustracji. Nazywanie zwierząt, podział nazw na sylaby, liczenie ilości sylab. Poznanie nazw ich domów (stajnia, obora, chlewik, kurnik itp.) oraz nazw małych zwierzątek (źrebre, cielak, koźlątko itp.)
- Zabawy konstrukcyjne dowolnie wybranymi klockami “Wiejska zagroda”.
Środa
- Weź farby plakatowe i w dowolnym miejscu w domu – najlepiej salon lub sypialnia rodziców:-) namaluj wiejską zagrodę na ścianie*.
- Rozwiązywanie zagadek (plik w załączniku)
- MASAŻYK Z WIERSZYKIEM “KONIK”
Biega źrebaczek po łące(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz ,jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko(naśladujemy chrapanie)
- Zabawa ruchowa z krzesełkiem “Kto mieszka na wsi”? Włączamy dowolną piosenkę, na przerwę w muzyce wypowiadamy nazwy różnych zwierząt. Jeśli dane zwierzę mieszka na wsi dziecko siada na krzesełku, jeśli nie stoi:-)
- Origami – Zwierzątka wiejskiego podwórka. Materiały potrzebne: wycięte koła z kolorowego papieru, klej, wyobraźnia. Można dokleić, namalować trawkę, błotko
lub szybsze
*Punkt nr 1 to oczywiście Prima aprilis – nie zapomnijcie spędzić tego dnia na wesoło 🙂
Czwartek
1. Zabawy matematyczne: Układamy przedmioty wg określonych cech.
- Szeregowanie wg wielkości:
Rodzic przygotowuje kilka grup zabawek, np. piłek, lalek, misiów. Dziecko ustawia zabawki od najmniejszej do największej, a następnie przelicza ich liczbę w każdej grupie.
- Szeregowanie wg długości:
Rodzic przygotowuje kawałki sznurka lub włóczki różniące się od siebie długością. Dziecko porównuje przykładając do siebie kawałki sznurka(włóczki) i układa je od najkrótszego do najdłuższego.
- Szeregowanie wg szerokości:
Rodzic przygotowuje z papieru paski rożnej szerokości. Dziecko ustawia je od najwęższego do najszerszego.
2. Zabawa w chowanego
3. Kolorowanie obrazka wg kodu.
Piątek
Dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie!
Jak się krowa o tym dowie,
to się jej przewróci w głowie
I gotowa narozrabiać…
I przestanie nabiał dawać,
Czyli: masło, mleko, sery
I śmietankę na desery!
No i jajka. Co ja baję?
Przecież jajka kura daje.
Tylko nic nie mówcie kurze!
Niech je znosi jak najdłużej!
Bo jak o tym się rozgłosi…
To przestanie jajka znosić.
2. Skąd mamy te produkty? karta pracy
3. Nauka piosenki (Śpiewające Brzdące) – Gdacze kura: Ko, Ko, Ko
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
- na muskuły “Klapsy” – Rodzic i dziecko chwytają się tymi samymi, czyli np. lewymi lub prawymi ramionami, a drugimi usiłują klepnąć swojego partnera w pośladek. Zobaczycie, ile będzie przy tym śmiechu :-),
- proste plecy “Komu nie spadnie” – spacer z książką na głowie (spryciarze mogą przy tym dodatkowo omijać przeszkody).