Propozycje pracy z dziećmi 8 – 12 czerwiec 2020 r.

Temat kompleksowy: Na moim  podwórku.

Poniedziałek 08.06
1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej “Podwórko.”
Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Rozmowa na temat wiersza:
– Co znajduje się na podwórku?
– Co robimy  na podwórku?
2. Wskaż drogę Lenki i Mikołaja do karuzeli. Powiedz, co będą mijali  po drodze? Podziel nazwy wyrazów na sylaby i podaj pierwszą głoskę.(załącznik_1_)
3. Zabawy w piaskownicy: zamki,  tunele,  babki z piasku.
4. Zabawa słowna “Łańcuszek skojarzeń.”
 Gra słowna, w której pierwsza osoba mówi wyraz (związany  z podwórkiem np. piaskownica), druga osoba dodaje swoje skojarzenie, następnie pierwsza osoba mówi słowo, które mu się kojarzy z ostatnim.
Wtorek 09.06
1. Wyjście na wybrany plac zabaw. Zapoznanie z regulaminem korzystania z urządzeń.
2. “Mój wymarzony  plac zabaw” – malowanie farbami.
3.  Wspólna zabawa w chowanego.
4. Zabawa słowna “Co  jest takie?”
Rodzic  wypowiada dowolne przymiotniki, np.: zimny,  ciepły, szybki, wolny, pachnący…Dziecko  podaje nazwy rzeczy (roślin,  zwierząt), które posiadają wymienioną cechę.
Środa 11.06
1. Zabawa “Rysujemy  na plecach”
Rysujemy na kartkach wybrane wzory (koło, serce, trójkąt itp.), obrazki rozkładamy na podłodze. Rodzic kreśli palcem na plecach dziecka wybrany wzór z wcześniej przygotowanych. Zadaniem dziecka jest wskazanie go na kartce. Potem następuje zamiana ról.
2. Znajdź 6 różnic pomiędzy obrazkami – załącznik
3. Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Dzieci udają się z rodzicem do piaskownicy. Zabierają ze sobą foremki, łopatki, grabki, i wiaderka.
Dziecko wybiera sobie foremkę i robi pięć babek z piasku. Głośno liczy swoje babki, dotykając każdej delikatnie.
Rodzic podaje zadanie, a dziecko ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje rozwiązanie:
–  Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dziecko robi trzy babki). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. ( Robią jedną babkę). Ile teraz ma babek?
–  Tomek zrobi dwie babki z piasku ( Dziecko robi dwie babki). . Potem zrobił jeszcze trzy babki. (Robi trzy babki). Ile babek zrobił Tomek.
–  Lenka zrobiła pięć babek. (Dziecko robi pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypuje dwie babki). Ile babek zostało Lenie?
–  Bartek zrobił pięć babek. ( Dziecko robi pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. ( Rozsypuje cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?

4. Zabawa muzyczno –  ruchowa do melodii “Orzeszek” (załącznik)

Przyleciała mucha i zrobiła bzzz (x4)

Ja ją tu, a ona fruuu! (x4)

Przypłynęła rybka i zrobiła plum (x4)

Plum plum plum, a potem chlup! (x4)

Przyleciał wróbelek i powiedział ćwir (x4)

Ćwir, ćwir,  ćwir, a potem fruuu (x4).

Przyleciał dzięciołek i powiedział stuk (x4)

Stuk stuk stuk, a potem fruuu! (x4)

Przyszła sobie kurka i zrobiła ko! (x4)

Ko ko ko, ko ko ko (x4)

Piątek 12.06
1. Zabawy językowe.
Rodzic mówi fragment zdania, a dziecko je kończy.
– Ala robi babki  z…
– Olek  i Marek  grają w…
– Kasia zjeżdża ze…
– Wojtek jeździ na…
Kończenie zdania przez dziecko. Na podwórku najbardziej  lubię…
2. Wskaż obrazki w odpowiedniej kolejności. Opowiedz co było  najpierw, a co potem
3. Zabawy podwórkowe  z dawnych lat.
Kolory – rzucamy piłkę do dziecka wypowiadając nazwy kolorów. Dziecko nie może złapać piłki na kolor czarny. W przeciwnym razie otrzymuje karę np. klęka na jedno kolano, dwa kolana, siada – może się odczarować, kiedy złapie piłkę.
Szczur –  Jedna osoba kręci koła skakanką, a druga  ją przeskakuje. Kto skusi ten kręci.
4. Czytanie tekstu wyrazowo – obrazkowego.