Propozycje zadań dla dzieci 1 – 5 czerwca 2020 r.

 

Tematyka tygodnia: Takie same i inne

 

01.06.2020 poniedziałek Międzynarodowy Dzień Dziecka

-świętujcie  i bawcie się, a my życzymy Wam udanego dnia

 

02.06.2020 wtorek

– Posłuchaj piosenki Majki Jeżowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

– Tolerancja porozmawiajcie z Rodzicami czym jest tolerancja. Pomoże Wam w tym wiersz

WYSPA TOLERANCJI

Kiedyś popłynę w rejs daleki,

by poznać egzotyczne kraje,

podziwiać lasy, góry, rzeki

i rajskie ptaki, jakby z bajek.

 

Wokół równika świat opłynę

i z Antarktydy po Arktykę,

aby odnaleźć cud- krainę,

gdzie nikt nie sięga po krytykę

 

Nikt nie zna kłótni, fochów, dąsów

i zgodnie obok siebie żyją

w wesołym gwarze zabaw, pląsów

ci, co są chudzi, ci, co tyją.

 

Nikt rudych włosów nie wyśmiewa

piegi też nie przeszkadzają.

Dla wszystkich tutaj rosną drzewa,

dla wszystkich strumyk szemrze w gaju.

 

Przezwiska nie są tutaj znane,

ni zazdrość, ani też nienawiść.

Każdy szanuje twoje zdanie

i z kim chcesz, to się możesz się bawić.

 

Jeśli odkryję takie miejsce-

być może w czasie tych wakacji-

zaraz na mapie je umieszczę

i nazwę WYSPĄ TOLERANCJI.

 

– Pokolorujcie obrazek – załącznik dzieci

 

03.03.2020 środa
  1. Przeczytajcie opowiadanie lub poproście rodziców o przeczytanie – załącznik „Chcę mieć przyjaciela”.
  2. Rozmowa na temat opowiadania.
    – Dlaczego Julka obudziła się pewnego dnia smutna?
    – Jak miały na imię dziewczynki, z którymi chciała się zaprzyjaźnić?
    – Kiedy Kasia i Dominika miały zostać przyjaciółkami Julki?
    – Jak wyglądały zabawy dziewczynek? Dlaczego Julka się zbuntowała?
    – W jaki sposób zareagowały Kasia i Dominika? Kto przyniósł Julce rozrzucone zabawki?
    – W jaki sposób Julka zachowała się w stosunku do Ani? Co zbudowała Julka w piaskownicy?
    – Kto i w jaki sposób zepsuł pałac z piasku? Jak miał na imię chłopiec, który stanął w obronie Julki?
    – Czy został jej przyjacielem? W jaki sposób się bawili? Co spowodowało, że Mikołaj uciekł
    z podwórka?
    – Kto przyszedł Julce z pomocą, kiedy stłukła kolano? W jaki sposób dziewczynka zachowała się w stosunku do Ani?
    – Dlaczego nikt nigdy nie bawił się z Anią?
    – Czy, waszym zdaniem, to są wystarczające powody, aby kogoś nie lubić?
    – Co robiły Julka z Anią? Dlaczego następnego dnia Julka obudziła się wesoła?

 

  1. Wypowiedzi na temat Kogo nazywamy przyjacielem?

 

  1. Narysujcie swojego przyjaciela.

 

04.06.2020 czwartek
  1. Przypomnijcie sobie nazwy miesięcy. Zacznijcie wymieniać od miesiąca jaki teraz się zaczął.
  2. Uzupełnijcie kartę pracy kule i koła- załącznik. Czym różni się koło od kuli.
  3. Wykonaj ćwiczenia

– Bieg w różnych kierunkach.
Na sygnał- STOP, zatrzymaj się i wykonuj okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.

– Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.

– Stań w rozkroku, wykonuj skłony w przód- podnoszenie ciężaru
oraz skręty w prawo i w lewo.

05.06.2020 piątek 

– Obejrzyjcie film „Załoga naprzód”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=246&v=y5AWDB3MVwY&feature=emb_logo

– Drodzy Rodzice

  1. Porozmawiajcie z dziećmi na temat ich rozumienia niepełnosprawności. Zapytajcie czy wiedzą, kto to jest osoba z niepełnosprawnością? Czy spotkały taką osobę? Czy zauważyły takie osoby w bajce?
  2. W odniesieniu do bajki omówcie podstawowe rodzaje niepełnosprawności np. osoba poruszająca się na wózku, niewidoma, niesłysząca itp.
  3. Porozmawiajcie na temat zmysłów – słuch, wzrok, smak, węch, dotyk itd. Czasami dzieje się tak, że człowiek traci jeden ze zmysłów np. słuch. Co się wtedy dzieje (zwróćcie uwagę na postać w oknie. Dlaczego muzyka jest ciszej, dlaczego widać tylko oczy?) Wytłumaczcie dzieciom, że tracąc jeden zmysł wyostrza się drugi.
  4. Zadawajcie dzieciom pytania, np.

– czy osoba niewidoma może czytać? (zwróć uwagę na postać czytającą list ukryty w butelce. Co to za kropeczki?) Wyjaśnij dzieciom, co to jest alfabet Braille’a.

– czy osoba niewidoma może sama się poruszać np. wyjść na spacer? W jaki sposób może to robić? (zwróć uwagę na postać z białą laską). Wyjaśnij jak się używa białej laski, do czego służy.

– czy osoba głuchoniema może się porozumiewać (zwróć uwagę na postać przebraną za rybę). Wyjaśnij dzieciom czym jest język migowy, język gestu.

– czy osoba niepełnosprawna ruchowo może się poruszać (zwróć uwagę na postać na wózku inwalidzkim).

– Dzieci pokolorujcie jeden wybrany obrazek z załączników.

 

Chcę mieć przyjaciela opowiadanie

dzieci

gra w piłkę

Hania

kule i koła