Propozycje zadań dla dzieci 1 – 5 czerwca 2020 r.
Tematyka tygodnia: Takie same i inne
01.06.2020 poniedziałek Międzynarodowy Dzień Dziecka
-świętujcie i bawcie się, a my życzymy Wam udanego dnia
02.06.2020 wtorek
– Posłuchaj piosenki Majki Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
– Tolerancja porozmawiajcie z Rodzicami czym jest tolerancja. Pomoże Wam w tym wiersz
WYSPA TOLERANCJI
Kiedyś popłynę w rejs daleki,
by poznać egzotyczne kraje,
podziwiać lasy, góry, rzeki
i rajskie ptaki, jakby z bajek.
Wokół równika świat opłynę
i z Antarktydy po Arktykę,
aby odnaleźć cud- krainę,
gdzie nikt nie sięga po krytykę
Nikt nie zna kłótni, fochów, dąsów
i zgodnie obok siebie żyją
w wesołym gwarze zabaw, pląsów
ci, co są chudzi, ci, co tyją.
Nikt rudych włosów nie wyśmiewa
piegi też nie przeszkadzają.
Dla wszystkich tutaj rosną drzewa,
dla wszystkich strumyk szemrze w gaju.
Przezwiska nie są tutaj znane,
ni zazdrość, ani też nienawiść.
Każdy szanuje twoje zdanie
i z kim chcesz, to się możesz się bawić.
Jeśli odkryję takie miejsce-
być może w czasie tych wakacji-
zaraz na mapie je umieszczę
i nazwę WYSPĄ TOLERANCJI.
– Pokolorujcie obrazek – załącznik dzieci
03.03.2020 środa
- Przeczytajcie opowiadanie lub poproście rodziców o przeczytanie – załącznik „Chcę mieć przyjaciela”.
- Rozmowa na temat opowiadania.
– Dlaczego Julka obudziła się pewnego dnia smutna?
– Jak miały na imię dziewczynki, z którymi chciała się zaprzyjaźnić?
– Kiedy Kasia i Dominika miały zostać przyjaciółkami Julki?
– Jak wyglądały zabawy dziewczynek? Dlaczego Julka się zbuntowała?
– W jaki sposób zareagowały Kasia i Dominika? Kto przyniósł Julce rozrzucone zabawki?
– W jaki sposób Julka zachowała się w stosunku do Ani? Co zbudowała Julka w piaskownicy?
– Kto i w jaki sposób zepsuł pałac z piasku? Jak miał na imię chłopiec, który stanął w obronie Julki?
– Czy został jej przyjacielem? W jaki sposób się bawili? Co spowodowało, że Mikołaj uciekł
z podwórka?
– Kto przyszedł Julce z pomocą, kiedy stłukła kolano? W jaki sposób dziewczynka zachowała się w stosunku do Ani?
– Dlaczego nikt nigdy nie bawił się z Anią?
– Czy, waszym zdaniem, to są wystarczające powody, aby kogoś nie lubić?
– Co robiły Julka z Anią? Dlaczego następnego dnia Julka obudziła się wesoła?
- Wypowiedzi na temat Kogo nazywamy przyjacielem?
- Narysujcie swojego przyjaciela.
04.06.2020 czwartek
- Przypomnijcie sobie nazwy miesięcy. Zacznijcie wymieniać od miesiąca jaki teraz się zaczął.
- Uzupełnijcie kartę pracy kule i koła- załącznik. Czym różni się koło od kuli.
- Wykonaj ćwiczenia
– Bieg w różnych kierunkach.
Na sygnał- STOP, zatrzymaj się i wykonuj okrężne ruchy ramionami- skrzydła wiatraka.
– Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.
– Stań w rozkroku, wykonuj skłony w przód- podnoszenie ciężaru
oraz skręty w prawo i w lewo.
05.06.2020 piątek
– Obejrzyjcie film „Załoga naprzód”
https://www.youtube.com/watch?time_continue=246&v=y5AWDB3MVwY&feature=emb_logo
– Drodzy Rodzice
- Porozmawiajcie z dziećmi na temat ich rozumienia niepełnosprawności. Zapytajcie czy wiedzą, kto to jest osoba z niepełnosprawnością? Czy spotkały taką osobę? Czy zauważyły takie osoby w bajce?
- W odniesieniu do bajki omówcie podstawowe rodzaje niepełnosprawności np. osoba poruszająca się na wózku, niewidoma, niesłysząca itp.
- Porozmawiajcie na temat zmysłów – słuch, wzrok, smak, węch, dotyk itd. Czasami dzieje się tak, że człowiek traci jeden ze zmysłów np. słuch. Co się wtedy dzieje (zwróćcie uwagę na postać w oknie. Dlaczego muzyka jest ciszej, dlaczego widać tylko oczy?) Wytłumaczcie dzieciom, że tracąc jeden zmysł wyostrza się drugi.
- Zadawajcie dzieciom pytania, np.
– czy osoba niewidoma może czytać? (zwróć uwagę na postać czytającą list ukryty w butelce. Co to za kropeczki?) Wyjaśnij dzieciom, co to jest alfabet Braille’a.
– czy osoba niewidoma może sama się poruszać np. wyjść na spacer? W jaki sposób może to robić? (zwróć uwagę na postać z białą laską). Wyjaśnij jak się używa białej laski, do czego służy.
– czy osoba głuchoniema może się porozumiewać (zwróć uwagę na postać przebraną za rybę). Wyjaśnij dzieciom czym jest język migowy, język gestu.
– czy osoba niepełnosprawna ruchowo może się poruszać (zwróć uwagę na postać na wózku inwalidzkim).
– Dzieci pokolorujcie jeden wybrany obrazek z załączników.