Publiczne Przedszkole Leśne Skrzaty w Michałówce
  • STRONA GŁÓWNA
  • AKTUALNOŚCI
  • OGŁOSZENIA
  • Z ŻYCIA GRUP
    • WIEWIÓRECZKI
    • JEŻYKI
    • ZAJĄCZKI
    • LISKI
    • MRÓWECZKI
    • SÓWKI
    • WILCZKI
  • O PRZEDSZKOLU
    • Misja przedszkola
    • Kadra
    • Programy i metody pracy
    • Ramowy rozkład dnia
  • DOKUMENTACJA
    • Statut przedszkola
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Podstawa programowa
    • Regulamin korzystania z systemu iPrzedszkole
    • Koncepcja pracy
    • Program wychowawczy
    • Dokumenty do pobrania
  • REKRUTACJA
  • PŁATNOŚCI
  • KONTAKT
  • ARCHIWUM GALERII
    • GALERIA GRUP 2019/2020
      • Grupa I 3-latki 2019/2020
      • Grupa II 3-4 – latki 2019/2020
      • Grupa III 4 – latki 2019/2020
      • Grupa IVA 4 – latki 2019/2020
      • Grupa V 5 – latki 2019/2020
      • Grupa VI 5-6 – latki 2019/2020
      • Grupa VII 6 – latki 2019/2020
    • GALERIA GRUP 2020/2021
      • Grupa I 3 – latki 2020/2021
      • Grupa II 4 – latki 2020/2021
      • Grupa IIIA 4 – latki 2020/2021
      • Grupa IV 5 – latki 2020/2021
      • Grupa VA 5 – latki 2020/2021
      • Grupa VI 6 – latki 2020/2021
      • Grupa VIIA 6 – latki 2020/2021
    • GALERIA GRUP 2021/2022
      • Grupa I 3 – latki p. Przybysz/ p. Wcisło
      • Grupa II 3 – 4 – latki p. Czapska/ p. Pytel
      • Grupa III 4 – latki p. Całka/ p. Pałyska
      • Grupa IV 5 – latki p. Paśnik/ p. Rygier
      • Grupa V 5 – latki p. Mucha/ p. Wcisło
      • Grupa VI 6 – latki p. Szostak/ p. Pytlarczyk
      • Grupa VII 6 – latki p. Dąbrowska/ p. Sabat / p. Pytlarczyk
    • GALERIA GRUP 2022/2023
      • Grupa I 3 – latki p. Szostak p. Dąbrowska
      • Grupa II 3/4 latki p. Pytlarczyk p. Popińska
      • Grupa III 4 latki p. Przybysz p. Popińska
      • Grupa IV 5 latki p. Całka p. Pałyska
      • Grupa V 5 – latki p. Czapska p. Pytel
      • Grupa VI 6 – latki p. Nazorek p. Sabat
      • Grupa VII 6 – latki p. Paśnik p. Wcisło
  • STRONA GŁÓWNA
  • AKTUALNOŚCI
  • OGŁOSZENIA
  • Z ŻYCIA GRUP
    • WIEWIÓRECZKI
    • JEŻYKI
    • ZAJĄCZKI
    • LISKI
    • MRÓWECZKI
    • SÓWKI
    • WILCZKI
  • O PRZEDSZKOLU
    • Misja przedszkola
    • Kadra
    • Programy i metody pracy
    • Ramowy rozkład dnia
  • DOKUMENTACJA
    • Statut przedszkola
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Podstawa programowa
    • Regulamin korzystania z systemu iPrzedszkole
    • Koncepcja pracy
    • Program wychowawczy
    • Dokumenty do pobrania
  • REKRUTACJA
  • PŁATNOŚCI
  • KONTAKT
  • ARCHIWUM GALERII
    • GALERIA GRUP 2019/2020
      • Grupa I 3-latki 2019/2020
      • Grupa II 3-4 – latki 2019/2020
      • Grupa III 4 – latki 2019/2020
      • Grupa IVA 4 – latki 2019/2020
      • Grupa V 5 – latki 2019/2020
      • Grupa VI 5-6 – latki 2019/2020
      • Grupa VII 6 – latki 2019/2020
    • GALERIA GRUP 2020/2021
      • Grupa I 3 – latki 2020/2021
      • Grupa II 4 – latki 2020/2021
      • Grupa IIIA 4 – latki 2020/2021
      • Grupa IV 5 – latki 2020/2021
      • Grupa VA 5 – latki 2020/2021
      • Grupa VI 6 – latki 2020/2021
      • Grupa VIIA 6 – latki 2020/2021
    • GALERIA GRUP 2021/2022
      • Grupa I 3 – latki p. Przybysz/ p. Wcisło
      • Grupa II 3 – 4 – latki p. Czapska/ p. Pytel
      • Grupa III 4 – latki p. Całka/ p. Pałyska
      • Grupa IV 5 – latki p. Paśnik/ p. Rygier
      • Grupa V 5 – latki p. Mucha/ p. Wcisło
      • Grupa VI 6 – latki p. Szostak/ p. Pytlarczyk
      • Grupa VII 6 – latki p. Dąbrowska/ p. Sabat / p. Pytlarczyk
    • GALERIA GRUP 2022/2023
      • Grupa I 3 – latki p. Szostak p. Dąbrowska
      • Grupa II 3/4 latki p. Pytlarczyk p. Popińska
      • Grupa III 4 latki p. Przybysz p. Popińska
      • Grupa IV 5 latki p. Całka p. Pałyska
      • Grupa V 5 – latki p. Czapska p. Pytel
      • Grupa VI 6 – latki p. Nazorek p. Sabat
      • Grupa VII 6 – latki p. Paśnik p. Wcisło

Koncepcja pracy

 

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

 

Publiczne Przedszkole ,,Leśne Skrzaty” w Michałówce

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o Systemie Oświaty (tj. Dz.U.2004.256.2572 ze zm.)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie Nadzoru Pedagogicznego (Dz. U. poz.1270)
  • Rozporządzenie MEN z dnia 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. poz.1214)
  • Statut przedszkola  

 

Misja przedszkola:

Nasze przedszkole za główny cel stawia sobie stworzenie odpowiednich warunków dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka przy współpracy z rodzicami, którzy są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.

Za priorytet przedszkole stawia rozbudzanie w dzieciach poczucia własnej wartości, tolerancji oraz bycia w przyszłości samodzielnym i otwartym na wiedzę, ludzi i świat człowiekiem.

Główną ideą jest skupienie się na potencjale tkwiącym w dziecku, na jego mocnych stronach. Zależy nam, żeby wychować dziecko twórcze, zdolne do wyrażania swoich myśli i uczuć. Chcemy wyposażyć wychowanka w wiedzę i umiejętności umożliwiające udany start w szkole.

Wizja przedszkola:

  • Nasze przedszkole jest placówką przyjazną dzieciom, rodzicom i pracownikom przedszkola. Otwartą na ich potrzeby.
  • Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój.
  • Nasze przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
  • Wszyscy pracownicy przestrzegają praw dziecka.
  • Prowadzimy zajęcia adaptacyjne dziecka w przedszkolu.
  • Nasza placówka dba o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
  • Nasi rodzice są partnerami, którzy ochoczo i aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola.
  • Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, zaangażowaną kadrę pedagogiczną, która nieustannie podnosi swoje kwalifikacje poprzez dodatkowe studia, szkolenia, kursy.
  • Przedszkole posiada własny kalendarz imprez, co podkreśla odrębność naszej placówki i jego specyfikę.
  • Nasze przedszkole integruje się ze społecznością lokalną, podkreślając tym samym wartość, małej ojczyzny”.
  • Budujemy świadomość narodową, kształtujemy postawy patriotyczne.
  • Rozwijamy zainteresowani i uzdolnienia dzieci.
  • Wdrażamy dzieci do samodzielności podczas czynności samoobsługowych, a także w poszukiwaniu wiedzy i podejmowaniu decyzji.
  • Budujemy poczucie własnej wartości. Nabywania przez dzieci odporności emocjonalnej. Nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  • Nasze przedszkole dba o poszerzanie wiedzy kadry i rodziców na temat komunikacji z dziećmi, rozpoznawaniem potrzeb oraz rozumienia ich odrębności.
  • Wspieramy rodziców w procesie wychowania swoich dzieci poprzez prowadzenie indywidualnych konsultacji i warsztatów grupowych.
  • Baza, wyposażenie i estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.
  • Nasze przedszkole posiada ramowy rozkład dnia dostosowany do możliwości psychofizycznych dzieci.
  • Nasze przedszkole jako jedyne w gminie posiada sale wyposażoną w sprzęty Integracji Sensorycznej. W placówce mamy 7 terapeutów Integracji Sensorycznej, którzy prowadzą zajęcia z dziećmi.
  • Przedszkole posiada ofertę zajęć dodatkowych tj. rytmika, korektywa, język angielski, zajęcia logopedyczne

Kierunki działań

Cele i główne sposoby ich realizacji:

Przedszkole działa według opracowanej przez radę pedagogiczną i zatwierdzoną przez radę rodziców koncepcję pracę.

Z każdym nowym rokiem szkolnym tworzymy Roczny Plan Pracy Przedszkola. Założone cele i zadania są poddawane ewaluacji po I półroczu i na zakończenie roku szkolnego. Głównym naszym zadaniem jest otoczenie opieką dzieci w celu zapewnienia im bezpieczeństwa oraz wszechstronnego rozwoju. W tym celu wprowadzamy metody aktywizujące oparte na zadaniach twórczych, eksperymentowaniu. Stwarzamy dla dzieci sprzyjające warunki do tego aby mogły się rozwijać.

  • Przedszkole jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru różnej aktywności przez dziecko. Dzięki temu przedszkolak może decydować o tym, w jaki sposób chce się bawić, co chce robić. Swoboda działania umożliwia określenie potencjału dziecka oraz stwarzanie warunków do jego dalszego rozwoju.

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.

  • Systematycznie każdego dnia w naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia dydaktyczno- wychowawcze. Dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci. Prowadzone są na wysokim poziomie przez wykwalifikowaną kadrę. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają niezbędne umiejętności w dalszym życiu.

Respektowanie norm społecznych.

  • Dzieci rozpoznają swoje emocje. Uczymy dzieci nazywać swoje uczucie. Pozwalamy na wyrażanie ich i swobodne przeżywanie. Uczymy dzieci aby w wyniku przeżywania własnych emocji nie raniły przy tym innych.
  • Dzieci są aktywnymi uczestnikami w życiu przedszkola. Mają wpływ na decyzje dnia codziennego.

Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnych sytuacji.

  • W naszym przedszkolu powstał zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej, który ma na celu szerokie spojrzenie na dziecko w celu stworzenia indywidualnego programu pracy z dzieckiem, bazowaniu na jego mocnych stronach w oparciu o współpracę z rodzicami.
  • Stosujemy indywidualizację procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy.

Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.

  • Tworzymy zgrany zespół. Każdego dnia dzielimy się ze sobą doświadczeniem.
  • Bierzemy udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego.
  • Wszystkie w pracy jesteśmy ukierunkowane na wspólny cel, łączymy wiedzę z praktyką, udzielamy sobie wsparcia merytorycznego jak i emocjonalnego.

Promowanie wartości wychowania przedszkolnego.

  • Przedszkole prezentuje informacje o prowadzonych zajęciach, podejmowanych działaniach. Odbywa to się za pośrednictwem: strony internetowej, tablicy ogłoszeń w przedszkolu, prasy lokalnej, portali informacyjnych powiatu garwolińskiego, działalności Klubu Świadomego Rodzica

Rodzice są partnerami przedszkola.

  • Rodzice są zaangażowani w życie przedszkola. Współorganizują tradycyjne uroczystości wynikające z kalendarza imprez placówki tj. wieczór mikołajkowy, dzień rodziny, bal charytatywny.
  • Przedszkole daje rodzicom możliwość pracy nad rozwojem i edukacją ich dzieci poprzez stały kontakt z nauczycielami, prowadzeniem rozmów indywidualnych.
  • Rodzice mają możliwość uczestnictwa w spotkaniach Klubu Świadomego Rodzica, które mają na celu dostarczania rodzicom wiedzy na temat wspomagania wszechstronnego rozwoju dzieci.
  • Rodzice uczestniczą w zebraniach ogólnych i grupowych oraz w zajęciach otwartych.
  • Przedszkole zachęca rodziców do udziału w różnych konkursach wewnątrz, a także zewnątrz-przedszkolnych.
  • W przedszkolu funkcjonuje Rada Rodziców.

Wykorzystywanie środowiska lokalnego na rzecz rozwoju dzieci.

  • Przedszkole korzysta z zasobów środowiskowych w procesie poznawania przez dzieci otaczającej rzeczywistości, dotyczy to organizacji wyjazdów m.in. Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie, wycieczek, wyjść do biblioteki, szkoły.
  • Przedszkole gości ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin.
  • Przedszkole bierze udział w imprezach środowiskowych dla mieszkańców, którą jest np. odpust parafialny w Miętnem, Jasełka Bożonarodzeniowe w Miętnem itp

Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.

  • Dyrektor posiada umiejętności interpersonalne. Tworzy w przedszkolu dobry klimat do współpracy i działania.
  • Jest otwarty wobec pomysłów nauczycieli i rodziców, wspiera ich działania.
  • Motywuje poprzez przyznawanie dodatków motywacyjnych, nagród, wyróżnień.

 

Metody stosowane w przedszkolu:

Nasze przedszkole wykorzystuje aktywne  metody i techniki pracy:

  • Metoda Dobrego Startu,
  • Metoda Edukacji Przez Ruch D. Dziamskiej,
  • Pedagogika Zabawy- Klanza,
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Metoda twórczego myślenia J. Osborne- „Burza mózgów”,
  • Edukacja matematyczna wg/ E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
  • Metoda sekwencyjno- symultaniczna J. Cieszyńskiej,
  • elementy odimiennej metody nauki czytania dr I. Majchrzak,
  • elementy metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss,
  • elementy metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona,
  • elementy metody gimnastyki twórczej R. Labana,
  • elementy techniki M. Montessorii,
  • bajkoterapia ,
  • techniki relaksacyjne,
  • drama, teatrzyk kukiełkowy i pacynkowy, projekt edukacyjny,scenka rodzajowa,
  • SI

.

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

 

  • Przeprowadzenie diagnozy wstępnej. (wrzesień/październik).
  • Szczegółowe rozpoznawanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju.
  • Organizacja zajęć otwartych dla rodziców. Obserwacja dzieci przez rodziców. Zapoznanie z diagnozą wstępną (listopad).
  • Półroczna ocena realizacji założonych celów, analiza i wnioski do dalszej pracy.
  • Bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu, dokumentowanie wyników obserwacji.
  • Przeprowadzenie diagnozy końcowej.
  • Zapoznanie rodziców z diagnozą końcową podczas zajęć otwartych z rodzicami (maj/czerwiec).
  • KORP (Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego).
  • Współpraca z Poradnią Pedagogiczno- Psychologiczną.

 

Model absolwenta przedszkola:

  • Jest twórczy, kreatywny, podejmuje różnorodne aktywności zgodnie z własnymi zainteresowaniami.
  • Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.
  • Wykazuje umiejętność radzenia sobie z trudnościami.
  • Ma rozbudzone poczucie własnej wartości.
  • Jest samodzielny i sprawny fizycznie.
  • Umie cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję z samodzielnie wykonanego zadania.
  • Zna prawa i obowiązki dziecka, a także respektuje prawa innych.
  • Jest optymistycznie nastawiony do świata i ludzi.
  • Zna kulturę i dziedzictwo własnego regionu oraz symbole narodowe.
  • Zna i respektuje normy społeczne.
  • Jest chłonny wiedzy, zadaje pytania, lubi doświadczać i odkrywać.
  • Potrafi współdziałać w zespole.
  • Jest wrażliwy na sztukę i piękno.
  • Jest komunikatywny, potrafi wyrażać swoje emocje.
  • Ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

Priorytety z koncepcji pracy przedszkola – kierunki planowanych zmian:

  1. Realizacja działań w zakresie zrównoważonego rozwoju.
  2. Promocja zdrowia, w tym aktywności ruchowej i zdrowego żywienia.
  3. Planowany proces wychowawczy oparty na wartościach i radzenie sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci.
  4. Doskonalenie systemu wspomagania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  5. Poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego.
  6. Doskonalenie systemu współpracy z rodzicami mi środowiskiem.
  7. Wypracowanie procedury pracy zespołowej.
  8. Doskonalenie systemu procedur i prawa wewnętrznego.
  9. Promocja przedszkola i sprawny system obiegu informacji.
  10. Udoskonalenie systemu dokumentowania pracy przedszkola.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Warto zobaczyć

Nasze grupy


Dokumenty do pobrania


Wyprawki

Zajęcia dodatkowe


Terapia SI


Język angielski


Zajęcia logopedyczne


Rytmika


Gimnastyka korekcyjna


Przedszkolny chór dziecięcy


Grupa teatralna rodziców

Ostatnie wpisy

  • Wycieczka na Lisie Jamy – gr. Zajączków
  • Wycieczka do Sadów Klemensa- Wilczki
  • Moli wśród dzieci- grupa Wilczki
  • Moli wśród dzieci- grupa Sówki
  • Moli wśród dzieci- grupa Mrówki
  • Moli wśród dzieci- grupa Zajączki

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI (455)
  • Grupa I – 3 latki p.Przybysz/p.Wcisło (6)
  • Grupa I 3 – latki (12)
  • Grupa I 3 – latki 2019/2020 (18)
  • Grupa I 3 – latki p. Szostak p. Dąbrowska (9)
  • Grupa II – 3/4 latki p. Czapska/p. Pytel (13)
  • Grupa II 3-4 – latki 2019/2020 (16)
  • Grupa II 3/4 latki p. Pytlarczyk p. Popińska (11)
  • Grupa II 4 – latki (18)
  • Grupa III – 4 latki p. Całka/ p. Pałyska (6)
  • Grupa III 4 – latki (1)
  • Grupa III 4 – latki 2019/2020 (20)
  • Grupa III 4 latki p. Całka p. Pałyska (9)
  • Grupa III 4 latki p. Przybysz p. Popińska (9)
  • Grupa IIIA 4 – latki (6)
  • Grupa IV – 5latki p. Paśnik/p. Rygier (9)
  • Grupa IV 5 – latki (11)
  • Grupa IVA 4 – latki 2019/2020 (21)
  • Grupa V – 5 latki p. Mucha/ p. Wcisło (4)
  • Grupa V 5 – latki 2019/2020 (22)
  • Grupa V 5 – latki p. Czapska p. Pytel (9)
  • Grupa VA 5 – latki (16)
  • Grupa VI – 6 latki p. Szostak/ p. Pytlarczyk (38)
  • Grupa VI 5-6 – latki 2019/2020 (16)
  • Grupa VI 6 – latki (20)
  • Grupa VI 6 – latki p. Nazorek p. Sabat (10)
  • Grupa VII – 6 latki p. Dąbrowska/p. Sabat (10)
  • Grupa VII 6 – latki 2019/2020 (16)
  • Grupa VII 6 – latki p. Paśnik p. Wcisło (10)
  • Grupa VIIA 6 – latki (19)
  • JEŻYKI (1)
  • LISKI (1)
  • MRÓWECZKI (1)
  • OGŁOSZENIA (27)
  • SÓWKI (1)
  • WIEWIÓRECZKI (1)
  • WILCZKI (1)
  • Z ŻYCIA GRUP (6)
  • ZAJĄCZKI (1)

Archiwum

  • Polityka prywatności
  • Regulamin korzystania z systemu iPrzedszkole
Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: NEBlue by NEThemes.